جهان

پرداخت جریمه ۴۵۴ میلیون دلاری دونالد ترامپ در پرونده «کلاهبرداری» به تعویق افتاد

دادگاه استیناف در نیویورک درخواست دونالد ترامپ برای به تعویق انداختن پرداخت جریمه ۴۵۴ میلیون دلاری یا ضمانتی به همین میزان مربوط به پرونده کلاهبرداری را به این شرط پذیرفت که او طی یک مهلت ده روزه مبلغ ۱۷۵ میلیون دلار برای ضمانت این جریمه بپردازد.

صدور این حکم در روز دوشنبه ۶ فروردین برای رئیس جمهور سابق آمریکا پیروزی مهمی است چون از ضبط دارایی و مستغلات او توسط ایالت نیویورک جلوگیری می‌کند.

آقای ترامپ و وکلای او در درخواست خود از دادگاه استیناف رقم جریمه تعیین شده را «زیاد از حد» توصیف کرده و استدلال کرده بودند که او توانایی پرداخت این جریمه و یا رقمی را که به عنوان ضمانت آن تعیین شده است، ندارد و ناگزیر خواهد شد اموالش را به بهای اندک بفروشد.

جریمه ۴۵۴ میلیون دلاری اواخر بهمن ماه و در پایان دادرسی مربوط به اغراق و دستکاری در ارزش واقعی مستغلات آقای ترامپ با هدف دریافت وام بانکی و خدمات بیمه ترجیحی صادر شده بود.

آقای ترامپ روز دوشنبه در مقابل ساختمان دادگاهی در نیویورک قبل از حضور در جلسات دادرسی مربوط به یک پرونده دیگر به خبرنگاران گفت: «من به این حکم دادگاه استیناف احترام می‌گذارم و مبلغ تعیین شده برای ضمانت را در اسرع وقت به صورت پول نقد، اوراق بهادار و یا هر شکل دیگری پرداخت خواهم کرد.»

دفتر دادستان کل نیویورک که مسئول رسیدگی به این پرونده تخلف مدنی است پس از صدور حکم دادگاه استیناف گفت آقای ترامپ «هنوز به دلیل کلاهبرداری سنگین تحت پیگرد است.»

ترامپ توانایی ارائه ضمانت «۴۵۴ ميليون دلاری» برای فرجام‌خواهی را ندارد

آقای ترامپ که به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امسال با جو بایدن، نامزد حزب دمکرات، رقابت خواهد کرد، علاوه بر پرونده کلاهبرداری با چندین چالش قضایی دیگر روبرو است.

او و وکلایش با مانورهای قضایی توانسته‌اند تاریخ دادرسی سه مورد از این پرونده‌ها را به تعویق بیاندازند.

اما قاضی دادگاهی در نیویورک روز دوشنبه ششم فروردین اعلام کرد که دادگاه مربوط به پرونده چهارم که موضوع آن اتهام پرداخت حق السکوت به یک ستاره پورن از منابع مالی کارزار انتخاباتی آقای ترامپ در سال ۲۰۱۶ است روز ۲۷ فروردین آغاز خواهد شد.

قبل از به تعویق افتادن پرداخت جریمه مربوط به محکومیت آقای ترامپ به جرم کلاهبرداری، دادگاه او را موظف کرده بود که تا روز دوشنبه ششم فروردین جریمه ۴۵۴ میلیون دلاری و یا رقم تعیین شده به عنوان ضمانت را بپردازد.

در صورت عدم پرداخت این مبلغ دادستانی کل نیویورک می‌توانست از مراجع قضایی این ایالت درخواست کند که دستور مصادره اموال آقای ترامپ از جمله مستغلات او در محلات اعیانی نیویورک را صادر کند.

آقای ترامپ برای جمع آوری کمک مالی به کارزار انتخاباتی و پرداخت هزینه‌های قضایی مربوط به پرونده های متعددی که علیه او به جریان افتاده با مشکل روبرو است. او تمامی اتهامات در همه پرونده را رد کرده است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا ادعا می کند که شکایت دادستان کل نیویورک از او به دلیل دستکاری و اغراق در ارزش واقعی دارائی هایش همچون سایر اتهاماتی که علیه او مطرح شده است انگیزه سیاسی دارد و هدف آن تضعیف احتمال پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری است.

در یک پرونده تخلف مدنی دیگر آقای ترامپ به جرم بد نام کردن جین کارول، روزنامه نگار و نویسنده سرشناس آمریکایی، محکوم شده و دادگاه مقرر کرد که او برای ضمانت جریمه تعیین شده به عنوان غرامت به شاکی باید ۹۱.۶ میلیون دلار بپردازد.

خانم کارول در کتابی که چند سال پیش منتشر شد آقای ترامپ را متهم کرده که چند دهه قبل به او تجاوز کرده و کارزاری که رئیس جمهور پیشین برای تکذیب این اتهام به راه انداخت موجب بدنامی او شده است.

آقای ترامپ به حکم صادر شده در این پرونده نیز اعتراض کرده و تقاضای فرجام او منتظر رسیدگی در دادگاه استیناف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا