fa

پروژه انتقال برق از زیر دریای مدیترانه میان ترکیه و قبرس

با تکمیل مرحله تحقیقاتی پروژه انتقال برق از ترکیه از زیر دریای مدیترانه به جزیره قبرس، این پروژه به زودی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

با تکمیل مرحله مطالعاتی پروژه انتقال برق میان ترکیه و جمهوری تُرک قبرس شمالی از زیر دریای مدیترانه، این پروژه به زودی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

هدف اصلی اجرای پروژه انتقال برق از طریق زیر دریای مدیترانه از ترکیه به جمهوری ترک قبرس شمالی افزایش عرضه برق در جزیره قبرس به شمار می‌رود. از سوی دیگر جمهوری ترک قبرس شمالی از لحاظ تولید سرانه برق خورشیدی نیز در میان رده‌های نخست کشورهای اروپایی قرار دارد.

پروفسور مراد فخرالدین‌اوغلو، عضو گروه کاری مشترک انرژی ترکیه و جمهوری ترک قبرس شمالی در گفتگو با خبرنگار آنادولو گفت که پروژه انتقال برق از زیر دریای مدیترانه از ترکیه در مراحل پایانی فاز مطالعاتی قرار دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه براساس پروژه انتقال برق به جزیره قبرس، کابل زیردریایی به شکل دوطرفه در کف دریای مدیترانه قرار خواهد گرفت، توضیح داد: جزیره قبرس پتانسیل بالایی نیز در تولید انرژی خورشیدی دارد.

او افزود: با مقایسه داده‌های مربوطه مشخص شد که پتانسیل انرژی خورشیدی در قبرس حتی بیشتر از اسپانیا است و با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته میزان بهره مندی از این انرژی در تولید برق نیز افزایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا