جهانسیاست

پس از اظهارات تند بایدن در خصوص پوتین، روسیه سفیر خود در واشنگتن را برای مشاوره فراخواند

روسیه روز چهرشنبه ۲۷ اسفند اعلام کرد كه فرستاده خود به ایالات متحده را برای مشاوره در مورد روابط خود با واشنگتن به مسكو احضار كرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: “آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن، برای مشاوره های لازم با هدف تجزیه و تحلیل آنچه باید در روابط با ایالات متحده، انجام شود به مسکو فرا خوانده شده است.”

این خبر پس از آن اعلام شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا، گفت روسیه “هزینه” دخالت در انتخابات آمریكا را “پرداخت خواهد كرد” و گفت که ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود یک “قاتل” است.

همچنین بخوانید: بایدن: پوتین یک “قاتل” است، تاوان آن را خیلی زود می‌پردازد

پس از اظهارات جو بایدن در باره پوتین، روبل روسیه و بورس اوراق بهادار این کشور سقوط کرد.

بایدن در تلویزیون ای‌بی‌سی، که اولین مصاحبه خود را انجام داد، به سوالات جورج استفانوپولوس پاسخ داد.

بایدن با بیان اینکه او در ماه ژانویه در تماس تلفنی با پوتین به او درباره واکنش احتمالی ایالات متحده هشدار داد، گفت: “[پوتین] او هزینه‌اش را پرداخت خواهد کرد. ما یک گفتگوی طولانی داشتیم، من او را خوب می شناسم، به او هم گفتم که من هم تو را خوب می شناسم، تو هم من را خوب می شناسی. اگر این موارد آشکار شود، برای آنچه اتفاق خواهد افتاد آماده باشید.”

در گزارش ارزیابی ۱۵ صفحه ای که توسط اداره اطلاعات ملی ایالات متحده منتشر شده، همچنین آمده است که ایران نیز علیه “دونالد ترامپ” برخی “کارزارهای انتشار اطلاعات نادرست” انجام داده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا