آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

پس از ماه‌ها تماس تلفنی عباس لسانی با خانواده و ملاقات مقامات استانی با او در زندان

پس از هفته‌ها نگرانی از وضعیت عباس لسانی، گزارش‌ها حاکی از ورود هئیت بهداشت و درمان شهر و ملاقات رٶسای قضایی استان با این زندانی سیاسی آذربایجانی در اردبیل است.

کانال تلگرامی عباس لسانی گزارش داد، عباس لسانی زندانی سیاسی سرشناس تورک محبوس در زندان اردبیل عصر امروز پنج شنبه ۲۰ آذر ۹۹ برای اولین بار پس از اعمال ممنوعیت‌ها بر علیه او از آغاز درگیری نظامی در قاراباغ آذربایجان در ۲۷ سپتامبر، با بستگان و آشنایان خود تماس تلفنی برقرار کرد.

آقای لسانی در این تماس تلفنی اعلام کرد: ” پریروز [سه‌شنبه ۱۸ آذر] اکیپی از بهداشت و درمان شهرستان اردبیل با حضور در بهداری زندان به ویزیت و مداوای او پرداخته و دیروز نیز هئیتی متشکل از ناصر عتباتی، رئیس‌ کل دادگستری اردبیل، عبدالله طباطبایی دادستان اردبیل و سید مجتبی حسینی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت ملاقات و پیگیری شرایط جسمانی او به زندان اردبیل آمده و پس از شنیدن اظهارات آقای لسانی از شرایط حاکم بر بندی که در آن نگهداری می‌شود، رفع ممنوعیت تماس و رفع محدودیت ملاقات وضع شده علیه وی رسما به وی و مسئولین زندان ابلاغ شده است.”

دو هفته پیش خبری مبنی بر شیوع همه‌گیری علائم کرونا در زندانها ی اردبیل منتشر شد. در این بین همبندی های عباس لسانی در تماس با بستگانشان شرایط خود و عباس‌لسانی را نامساعد توصیف کرده و فردای آن روز برادران واثقی که آنها نیز به جهت فعالیتهای اتنیکی محبوس در بند دو این زندان بسر می‌برند در تماسشان با خانواده وضعیت حاکم بر بند دو را از نظر شیوع کرونا نامناسب توصیف کرده و خواهان رسیدگی مسئولین به این موضوع شدند.

در گزارشات منتشر شده از زندان اردبیل معلوم شد به تعدادی از زندانیان من جمله وکیل بند هفت زندان اردبیل مرخصی درمانی اعطا شده، با این حال، یوسف کاری و علی واثقی دچار تب، سردرد و سرفه‌های شدیدتر شده و عباس لسانی نیز چندین نوبت در بهداری زندان تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته و مجاری تنفسی وی آسیب‌دیده است.

با واکنش اعتراض‌آمیز فعلین مدنی به این موضوع و انتشار گزارشات نگران کننده از وضعیت زندان اردبیل، دادستان این شهر در مصاحبه با رسانه‌های حکومتی، اخبار پیرامون کرونا در زندان اردبیل را تکذیب و آن را جوسازی رسانه‌ای خواند.

مصاحبه‌ای که با اعتراضات گسترده‌ در شبکه‌های مجازی، پخش تراکت، گرافیتی و دیوارنویسی در شهرهای مختلف و مراجعت فعالین حقوق بشری به نهادهای حقوق‌بشری، سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت را به همراه آورد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا