آذربایجانمقالات

پنجم شهریور سالگرد اعتراضات گسترده مردم آذربایجان به تراژدی غم‌انگیز دریاچه اورمیه ✍️عبدالعزیز عظیمی قدیم

پنجم شهریور سالگرد اعتراضات گسترده مردم آذربایجان به تراژدی غم‌انگیز دریاچه اورمیه در سال ۱۳۹۰ می‌باشد

پنجم شهریور به عنوان یک روز تاریخی همانند برخی ایام مهم دیگر در تاریخ زمینی و تارک سماوی آذربایجان ثبت شده و می‌درخشد.

مردم و خاصه جوانان آذربایجان در این روز پرافتخار با تجمعات و اعتراضات گسترده که برخی از آنها به همراه خانواده‌های محترم‌شان در این اعتراضات شرکت کرده بودند نشان دادند اگر سرزمین‌شان مورد بی‌مهری دولت‌ها قرار می‌گیرد این ملت دل بزرگ خود را مسکن آلام وطن می‌کند.

مردم آذربایجان خاصه فعالان بیدار حرکت ملی امسال نیز همچون گذشته با چشمان غمین و دلهای امیدوار سالروز پنجم شهریور را گرامی می‌دارند.

اینجانب در زمره و سلک دیگر فعالان حرکت ملی ضمن تقدیم همدلی صمیمانه و سلام و احترام اعلام می‌کنم به زودی با مراجعه به فرمانداری شهر تبریز و خانه احزاب وزارت کشور اقدام به درخواست مجوز برای تجمع بزرگ در این شهر به همراه دیگر شهرهای آذربایجان خواهم کرد.

امیدواریم راه قانونی که در پیش گرفته‌ایم با رفتارهای غیرقانونی حاکمان پاسخ داده نشود.

ما محترمانه و در چارچوب‌های پیش‌بینی شده در قانون اساسی خود حاکمیت با درخواست مجوز برای تجمعات بدون حمل سلاح و بدون تخطی به مبانی اسلامی که در قانون ذکر شده است در اعتراض به وضعیت وخیم دریاچه اورمیه تجمع خواهیم کرد.

امیدواریم مسئولان وزارت کشور و استانداری‌ها و دیگر مقامات مربوطه در راستای احترام به قانون اساسی خویش و مطالبات مردم موافقت خود را با درخواست ارائه شده اعلام و مانع تنش‌های بیش از پیش بین ملت و حاکمیت شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا