ایران

پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر کویت ممنوع شد/ کویت شهروندان خود را از ایران خارج می کند

اداراه بنادر کویت در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی کویت «کونا»٬ اداره بنادر کویت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا و مرگ تعدادی از مبتلایان به آن در ایران، پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 

بر این اساس٬ تصمیم مذکور به عنوان یکی از تدابیر اتخاذی بوده و در راستای ممانعت از ورود ویروس کووید-19 به این کشور اندیشیده شده است.

«عبدالله السند» سخنگوی وزارت بهداشت کویت طی یک نشست مطبوعاتی اظهار داشت: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران٬ انتقال نزدیک به 800 شهروند کویتی از این کشور به پایان رسید. همه شهروندان کویتی سالم هستند و هیچگونه نشانه یا علائمی که حاکی از ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا باشد، دیده نمی‌شود.

وی افزود: تقریبا 800 نفر با 6 پرواز از ایران به کویت منتقل شدند. همه این مسافران وارد قرنطینه شدند. تمامی اقدمات لازم و روش های بین المللی برای جلوگیری از شیوع این ویروس انجام شده است.

سازمان هواپیمایی کویت روز گذشته اعلام کرد که از دیروز تلاش ها برای تخلیه شهروندان کویتی از شهر مشهد در ایران آغاز شده است.

مدیریت شرکت هواپیمایی کویت نیز اعلام کرد که در پی بروز موارد ابتلا به ویروس کرونا ( کووید-19) در ایران به دستور وزارت بهداشت کویت کلیه پروازهای رفت و برگشت به ایران متوقف شد.

گفتنی است براساس آخرین داده های وزارت بهداشت ایران، تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به 43 و تعداد قربانیان به 8 نفر افزایش یافته است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا