آذربایجان

برف و سرمای شدید در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌غربی+ گزارش تصویری

دیروز یکشنبه ۴ اسفند ماه، آذربایجان غربی 2 زلزله نسبتا بزرگ را تجربه کرد و توام شدن وقوع این زلزله‌ها با شیوع کروناویروس در ایران باعث گردیده که اخبار مربوط به زلزله و همچنین شرایط سخت مردم منطقه در حاشیه بماند.

دیروز یکشنبه، 2 زمین لرزه نسبتا شدید در آذربایجان غربی رخ داد که آثار این زلزله ها در اورمیه، تبریز، مرند، سلماس، تازه شهر، خوی، سیه چشمه، ماکو و ترکیه محسوس بود.

 

متاسفانه توام شدن وقوع این زلزله ها با شیوع کروناویروس در ایران باعث گردیده که اخبار مربوط به زلزله و همچنین شرایط سخت مردم منطقه زلزله زده آذربایجان غربی در حاشیه بماند.

امیرعباس جعفری مدیر کل بحران استان آذربایجان غربی صبح امروز اظهار داشت: زلزله های دیروز در خوی، خسارت جدی به اماکن مسکونی روستاهای خوی و سلماس وارد کرد به طوری که 3 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی بین 50 تا 100 درصد تخریب شدند.

وی تصریح کرد: در این میان 95 نفر مصدوم شدند که 85 نفر به صورت سرپایی مداوا و 10 نفر در بیمارستان خوی بستری هستند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی اعلام کرد: اسکان اضطراری مردم روستاهای متاثر از زلزله انجام گرفته و تا کنون 500 چادر در بین زلزله زدگان توزیع شده است.

جعفری با بیان اینکه اوضاع در مناطق زلزله زده بهبود نسبتی پیدا کرده است، ادامه داد: پس لرزه های بالای 3 ریشتری در منطقه در حال وقوع است ولی توانسته ایم آرامش نسبی را به منطقه بازگردانیم.

وی اعلام کرد: اقلام غذایی و لوازم گرمایشی بین آسیب دیده ها توزیع شده و 5 تیم امدادی نیز شب گذشته از آذربایجان شرقی برای کمک به امدادگران استان به منطقه اعزام شده اند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا