جهان

چاوش اوغلو: روسیه مسئولیت دارد که وقاحت حکومت بشار اسد را متوقف کند

وزیر امور خارجه ترکیه تحمل ادامه حملات به ادلب را غیرممکن دانست و تاکید کرد که پاسخ تعدی رژیم اسد را داده و از این به بعد نیز خواهیم داد.

به گزارش وب سایت سون خبر، مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه طی دیدار نمایندگان کشورهای آسیایی در آنکارا تأکید کرد که ترکیه نمی تواند دربرابر حمله به نیروهای در ادلب دست بسته بماند و افزود که کشورش به این حملات پاسخ داده و اگر تکرار شود باز هم پاسخ خواهد داد.

 

چاوش اوغلو افزود: روسیه مسئولیت بزرگی برای متوقف کردن «وقاحت حکومت بشار اسد که اخیرا بیشتر هم شده» بر عهده دارد.

وی ادامه داد: بهانه روسیه مبنی بر اینکه “نمی‌توانیم رژیم اسد را کاملا کنترل کنیم”، پذیرفتنی نیست. روند آستانه و سوچی کاملا از بین نرفته، ولی مختل شده است.

پیش از این «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که مطابق با دستورالعمل ها و در چارچوب حق دفاع مشروع، تاکنون 54 موضع متعلق به رژیم اسد هدف قرار گرفته و 76 سرباز این رژیم از پای درآمده اند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه پس از بازدید از یگان‌های مستقر در نقطه صفر مرزی استان حاتای با سوریه، طی اظهاراتی درباره حمله در ادلب سوریه گفت: مطابق با دستورالعمل ها و در چارچوب حق دفاع مشروع، نیروهای ما در آنجا علیه مواضع رژیم اسد به سرعت واکنش متقابل را نشان داده‌اند.

آکار تصریح کرد: در ساعات 16.13 و 22.27 دقیقه دیروز، دوستان ما، پرسنل مربوطه در طرف روسی را مطلع کردند.علیرغم همه این ارتباطات٬ اطلاع رسانی‌ها و تدابیر٬ در ساعت 01.13 دقیقه شب گذشته، نیروهای سوریه به سوی سربازان ما آتش گشودند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا