ایران

نماینده مجلس: سازمان هواپیمایی ایران آگاهانه دروغ گفته است

سخنگوی کمیسیون اصل ٩۰ مجلس ایران اعلام کرد سازمان هواپیمایی این کشور درباره علت سقوط هواپیمای اوکراینی، آگاهانه و خلاف واقع اظهار نظر کرده است.

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ٩۰ مجلس ایران اظهار داشت: تا قبل از این تصور می‌شد که سازمان هواپیمایی، کارشناسان و کمیته بررسی سانحه به صورت شتابزده و غیرحرفه‌ای اظهارنظر کردند، اما آنچه دیروز منتشر شد نشان می‌دهد آنها آگاهانه و خلاف واقع سخن گفتند.

 

این سخنان نماینده مجلس ایران به دنبال سخنان دیروز حسن رضایی‌فر، مدیرکل سوانح سازمان هواپیمایی این کشور که با تایید فایل صوتی منتشرشده از خلبان هواپیمای اوکراینی اعلام کرده بود که این فایل صوتی از سوی سازمان هواپیمایی ایران در اختیار اوکراینی ها گذاشته شده است. رضایی فر همچنین از انتشار این فایل صوتی از سوی منابع اوکراینی انتقاد کرده بود.

سخنگوی کمیسیون اصل ٩۰ مجلس ایران در ادامه افزود: این سازمان علاوه بر اعتماد عمومی به اعتبار ایران به عنوان عضو ایکائو صدمه زد. پخش صدای خلبان هواپیمای آسمان در مسیر شیراز به تهران که از برج مراقبت گرفته شده، صراحتا نشان می‌دهد سازمان هواپیمایی از دلایل وقوع حادثه خبر داشته است.

او اضافه کرد: چطور رئیس این سازمان می‌دانسته ولی وزیر راه و شهرسازی و خود دولت از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و می‌گویند تنها چند ساعت قبل از اطلاعیه ستاد کل از این موضوع اطلاع پیدا کردند. چطور سازمان هواپیمایی که بخشی از دولت است از این موضوع اطلاع داشته و رئیس جمهور و دولت از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

پارسایی خواستار ورود مدعی العموم به تناقض‌گویی سازمان هواپیمایی در پی انتشار فایل صوتی مربوط به سقوط هواپیمای اوکراین و همچنین ورود شورای عالی امنیت ملی به عدم توقف پروازهای چین شد و گفت: من به دولت و مسئولین خصوصا درباره ورود ویروس کرونای جدید اعلام خطر می‌کنم، متاسفانه نظارتی در این باره وجود ندارد و دولت با کسانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند برخوردی نمی‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا