جهان

ژنرال هندی در مورد انهدام گسترده تانک‌های ارمنستان توسط ارتش آذربایجان سخن گفت

با مشاهده جنگ در قره باغ، کارشناسان نظامی هند می گویند که در چنین منظره ای، تانک ها از هوا به هدف قابل دسترسی برای پهپادها تبدیل شده‌اند.

در حال حاضر روشن است که نبردهای قره باغ در تاریخ نظامی مدرن ثبت خواهد شد. تحلیل پنتاگون در مورد استفاده ارتش آذربایجان از انواع پهپادها از جمله پهپادهای انتحاری برای از بین بردن نیروی انسانی و تجهیزات ارتش ارمنستان در این نبردها به عنوان یک تاکتیک جدید جنگی نیز در حال تحلیل است. به گزارش بخش فارسی ای‌ان‌تی، کارشناسان نظامی هند نیز از نزدیک این نبردها را رصد و آنالیز می کنند.

هند به اندازه کافی ارتش تقویت شده‌ای با تانک در ارتفاعات مورد مناقشه شرق لاداخ در مرز چین مستقر کرده است. تانک های تی-۷۲ و تی-۹۰ ارتش هند در منطقه علیه تانک های سبک تیپ ۱۵ چین مستقر هستند. اما اکنون، با مشاهده جنگ در قره باغ، کارشناسان نظامی هند می گویند که در چنین منظره ای، تانک ها از هوا به هدف قابل دسترسی برای پهپادها تبدیل شده‌اند.

سرلشکر دی.اس.خدا، فرمانده سابق لشکر شمال هند، خاطرنشان می کند که شرایط استفاده از تانک در قره باغ مانند شرایط لاداخ است.

به گفته او “سربازان آذربایجانی از پهپادهای متعددی هم برای نظارت و هم برای حمله استفاده می کنند. اینها پهپادی انتحاری نیز هستند. آنها به راحتی در اطراف میدان جنگ می چرخند، هدفهایی مانند تانک را شناسایی و با حمله از بالا، آن را نابود می کنند.”

وی گفت: “نیروهای آذربایجانی از پهپادهای ترکیه و اسرائیل استفاده می کنند و در سالهای اخیر این کشور تعداد زیادی هواپیمای بدون سرنشین خریداری کرده است.”

ژنرال هندی خاطرنشان كرد: “نقش تانكها در استقرار گسترده پهپادهای هجومی و شناسایی كمتر به چشم می خورد. هر تانکی، حتی مدرن ترین تانک، بدون داشتن سیستم پدافند هوایی قوی، به یک هدف باز تبدیل می شود.”

ژنرال معتقد است که این درگیری سوالاتی را در مورد نقش تانکها در جنگهای آینده ایجاد می کند. بنابراین، واحدهای تانک ارتش هند باید از فرمت نبردهای قره باغ چیزهایی یاد بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا