آذربایجان

کارخانه استحصال شمش طلا در خوی آماده بهره برداری است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: همه مراحل ساخت خط تولید کارخانه استحصال شمش طلا در ناحیه صنعتی ایواوغلی خوی انجام شده است و در هفته های آینده با حضور مسوولان به طور رسمی راه اندازی می‌شود.

علی عبدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در حال حاضر این واحد در حال تولید اولیه خود است، افزود: این واحد ظرفیت تولید ۳۰۰ کیلوگرم طلا و ۳۰۰ کیلوگرم نقره در سال دارد که با اتمام آن، صنعت پایین دستی طلا و نقره در شمال استان رونق می‌یابد.

وی ادامه داد: این واحد نخستین کارخانه‌ای است که بدون نیاز به سیانور اقدام به استحصال شمش طلا می‌کند.

وی بیان کرد: برای بهره برداری از این واحد تولیدی ۱۰۴ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: این واحد تولیدی در ۱۲ هزار و ۹۰۴ مترمربع از ناحیه صنعتی ایواوغلی راه اندازی شده است.

عبدلی اظهار داشت: با بهره برداری از این واحد تولیدی برای ۸۱ نفر اشتغالزایی شده است.

آذربایجان غربی از لحاظ تنوع و غنای مواد معدنی، رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده و ۵۲ نوع از ۶۸ ماده معدنی شناسایی شده در کشور در این استان شناسایی شده که ۲۰ نوع آن در مرحله اکتشاف و ۳۱ نوع در مرحله بهره برداری است.

طلا، نقره، سنگ آهن، مس و پلی متال ها از با ارزش ترین ذخایر معدنی شناسایی شده در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

واحد معدنی طلای زرشوران تکاب به عنوان بزرگترین معدن طلای خاورمیانه با ظرفیت تولید ۶ تن طلا در سال و طلای آق دره این شهرستان فرصتی را ایجاد کرده است تا حلقه‌های اول تولید این محصول گرانبها در جنوب استان شکل گیرد.

بر اساس اعلام کارشناسان ۲ پهنه معدنی مستعد به مساحت هفت هزار و ۲۰۰ کیلومترمربع در شمال و جنوب آذربایجان غربی وجود دارد.

محدوده‌های این پهنه‌ها بر اساس ساختار زمین شناسی و امکان وجود کانی زایی از نوع فلزی و غیرفلزی شامل سنگ آهن، کرومیت، مس، منگنز و طلا تعیین شده و تاکنون کانی زایی کرومیت، مس و آهن در این محدوده‌ها تشخیص داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا