ایرانجهان

کارشناس پرونده هواپیمای اوکراینی: سپاه پیش از حمله جی‌پی‌اس هواپیما را از کار انداخته است

هفته‌نامه کینگ ویکلی سنتینل کانادا روز چهارشنبه ۱ اردیبهشت در گزارشی نوشت سپاه پیش از حمله به هواپیمای اوکراینی جی‌پی‌اس آن را از کار انداخته است.

هفته‌نامه «کینگ ویکلی سنتینل» کانادا روز چهارشنبه ۱ اردیبهشت در گزارشی نوشت، شواهد قانع کننده ای وجود دارد مبنی بر اینکه سرنگونی پرواز ۷۵۲ اوکراینی توسط سپاه پاسداران به هیچ وجه خطای انسانی نبوده بلکه اقدامی عمدی از پیش طراحی شده بوده است.

این نشریه کانادایی گزارشی از آندره میلن، کارشناس مشاور پرونده پرواز ۷۵۲، منتشر کرده که نتایج تحقیقات و بررسی‌های وی از سوی دادستانی مبارزه با تروریسم اوکراین در پرونده سرنگونی هواپیمای مسافربری این کشور با شلیک موشک‌های سپاه پاسداران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، آندره میلن آن را یک حمله “پیش بینی شده” به غیرنظامیان پرواز پی‌اس۷۵۲ پس از پرواز می نامد.

وی اظهار داشت، دولت ایران تلاش کرده است تا این “قتل عام از پیش برنامه ریزی شده را با کتمان و یا از بین بردن شواهد” سرپوش بگذارد. در حالی که ۳ روز نخست می خواست سقوط هواپیما را ناشی از آتش سوزی در موتور آن جلوه بدهد. پس از آنکه نیروی فضایی ایالات متحده اطلاعات ماهواره ای حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه پی‌اس۷۵۲ را منتشر کرد، ایران مجبور به ساخت و پرداخت ادعاهایی دیگر شد.

آندره میلن در تحقیقات خود شواهدی را کشف کرده است که نشان می دهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با هماهنگی یگان پدافند هوایی «تور ام۱» که دو موشک به سمت هواپیمای اوکراینی شلیک کرد، از فناوری شلیک جنگ الکترونیکی استفاده کرده است.

بر این اساس، سپاه پاسداران با از کار انداختن سامانه جی‌پی‌اس پرواز ۷۵۲ و نیز از کار انداختن همزمان سیستم ارسال فرکانس اضطراری برای نشان ‌دادن محل سقوط هواپیما، این امکان را پیدا کرد و به سرعت نیروهای خود را به محل سقوط رساند.

نیروهای سپاه با حضور در محل سقوط، سیستم ای‌ال‌تی هواپیما را که پس از اصابت موشک‌ها قادر به ارسال فرکانس به شبکه‌ ماهواره‌ای اضطراری جهان بود نیز از کار انداختند.

آندره میلن آخرین یافته خود را مستقیماً به وزیر دادگستری اوکراین ارائه کرده است. آقای میلن می‌گوید، صدای ضبط شده هر دو خلبان پی‌اس۷۵۲ حاکی از آن است که آنها از دست دادن سیستم ناوبری «جی‌پی‌اس» را بلافاصله “قبل” از حمله موشک سپاه پاسداران هشدار داده اند.

این کارشناس افزود: “از آنجا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سالها تجربه در زمینه هماهنگی فناوری جنگ الکترونیکی هنگام از کار انداختن جی‌پی‌اس کشتی ها در خلیج به عنوان بخشی از عملیات دزدی دریایی سازمان یافته خود دارد، جای تعجب نیست که سپاه پاسداران در برنامه ریزی هماهنگ شده خود در حمله به پرواز پی‌اس۷۵۲ نیز جی‌پی‌اس آن را از کار انداخته باشد.”

میلن با بیان اینکه «یک هواپیمای مسافربری ترکیه ای دقیقاً از بالای سر پدافند «تور ام۱» سپاه پاسداران عبور کرده و مورد اصابت قرار نگرفته است»، تاکید کرد که “این یک قتل عام غیرنظامیان و انسان‌های بی گناه توسط سپاه پاسداران است که از پیش طراحی شده است.”

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران “باید به جرم جنایات علیه بشریت تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.”

اخیراً، سرویس اطلاعات امنیتی کانادا اعلام کرد که خانواده های قربانیانی که در این کشور زندگی می کنند مورد تعقیب، تهدید و آزار و اذیت توسط مظنونان ناشناخته قرار گرفته اند که گمان می رود طبق دستورات سازمان‌های اطلاعاتی ایران عمل می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا