آذربایجانایرانسلامتی و زندگی

واکسیناسیون کرونا در آذربایجان در مقایسه با ایران تقریباً ۳ برابر، نسبت به جمعیت ۲۰ برابر است

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی واکسیناسیون کرونا در جمهوری آذربایجان در مقایسه با ایران تقریباً ۳ برابر و نسبت به جمعیت ۲۰ برابر است.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از ستاد عملیاتی مقابله با کرونا آذربایجان، امروز ۱۵ هزار و ۷۷ واکسن علیه ویروس کرونا در آذربایجان تزریق شده است.

بر اساس این گزارش، امروز پنجشنبه ۲ اردیبهشت، تعداد افراد واکسینه شده در مرحله اول ۹ هزار و ۲۰۵ نفر و در مرحله دوم نیز ۵ هزار و ۸۷۲ نفر است.

تعداد کل واکسیناسیون در کشور ۱ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۹۶۷ نفر اعلام شده است. بر این اساس، تعداد واکسینه شده در مرحله اول ۹۱۷ هزار و ۸۷۷ و در مرحله دوم ۴۶۴ هزار و ۹۰ مورد است.

با توجه به اینکه جمعیت جمهوری آذربایجان چیزی حدود ۹ میلیون نفر است، این کشور چیزی حدود ۱۵ درصد از کل جمعیت خود را علیه ویروس کرونا واکسینه کرده است.

این در حالیست که در جمهوری اسلامی ایران تا به امروز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۵۱۸ هزار و ۹۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۴۸ هزار و ۲۹۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۶۷ هزار و ۲۰۲ دُز رسیده است.

با توجه به اینکه جمعیت جمهوری اسلامی ایران چیزی حدود ۸۵ میلیون نفر است، مجموع واکسینه شدگان در این کشور نسبت به جمعیت آن چیزی حدود ۰/۸ (هشت دهم) درصد می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا