جهان

کره شمالی برای مبارزین سابق ضد ژاپن خود مراسم تدفین دولتی برگزار می‌کند

بر اساس گزارش روزنامه کره شمالی، دیروز یکشنبه در جریان تشییع جنازه یکی از مبارزین سابق «ضد ژاپن» در این کشور به قبرستان «شهدای انقلاب»، «رهگذران توقف نموده و از مرگ وی گریه و زاری کردند».

به گزارش خبرگزاری یوهناپ کره جنوبی، و به نقل از رسانه های دولتی پیونگ یانگ، روز دوشنبه کره شمالی برای یک مبارز زن سابق ضد ژاپنی که از افراد نزدیک به رهبر سابق «کیم ایل سونگ» بود، مراسم تدفین دولتی برگزار کرد.

 

این زن «هوآنگ سون هوی»، یکی از نمایندگان پارلمان کره شمالی و موسس موزه انقلاب این کشور بود که در ۱۰۰ سالگی درگذشت و مراسم تدفینش روز یکشنبه در پیونگ یانگ برگزار شد.

هوآنگ که از سوی رسانه‌های دولتی کره شمالی «یک مبارز کهنه کار نسل نخست انقلاب کره» توصیف می‌شد، روز جمعه درگذشت. وی یکی از اعضای نیروهای پارتیزان ضد ژاپن بود که کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی رهبری آنها را در چین و در جریان استیلای ژاپن به آن مناطق در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ برعهده داشت.

بر اساس گزارش روزنامه کره شمالی، در زمان تشییع او به «قبرستان «شهدای انقلاب»، رهگذران متوقف نموده و از مرگ وی گریه و زاری کردند.

کیم در مراسم خاکسپاری شرکت نکرد، اما بسیاری از مقام‌های ارشد حزب حاکم کارگران از جمله «چو ریونگ ها»، فرد شماره دو کره شمالی در این مراسم حضور داشتند.

 

تصویر منتشر شده از مراسم تشییع «هوآنگ سون هوی»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا