ایرانجهانسیاست

گاردین: انفجار اصفحان در محل ساخت پهپاد بود؛ نورنیوز: انفجار در محل تولید مواد محترقه بود

روزنامه گاردین در خبری که روز یکشنبه ۲ خرداد، پس از وقوع انفجار در «صنایع شیمیایی نارگستر سپاهان» منتشر کرده، مدعی شده که انفجار در محل ساخت پهپاد روی داده است.

روزنامه گاردین در خبری که روز یکشنبه ۲ خرداد، پس از وقوع انفجار در «صنایع شیمیایی نارگستر سپاهان» منتشر کرده، مدعی شده که انفجار در محل ساخت پهپاد روی داده است.

ایران هیچ اطلاعاتی در مورد علت انفجار در اصفهان که منجر به زخمی شدن حداقل ۹ کارگر شده است، ارائه نکرده است.

عباس عابدی، سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان به خبرگزاری مهر گفت، این انفجار در «صنایع شیمیایی نارگستر سپاهان» روی داده و ۹ تن زخمی شده‌اند.

در این باره بخوانید: انفجار در صنایع شیمیایی نارگستر سپاهان؛ ۹ نفر مصدوم شدند

گاردین در گزارش خود می‌نویسد، مجموعه ای که کارخانه ساخت پهپادهای ایران را در خود جای داده است، چند روز پس از ادعای اسرائیل مبنی بر اینکه ایران پهپادهای خود را به حماس در غزه می دهد، دچار انفجار بزرگی شده است.

گاردین می‌گوید، شرکت صنعتی هواپیماسازی ایران (هسا) که انواع مختلف هواپیما و پهپاد را برای نیروهای مسلح ایران و گروه‌های نیابتی آن در منطقه تولید می کند، در مجتمع متعلق به صنایع شیمیایی نارگستر سپاهان قرار دارد.

پس از گزارش گاردین، نورنیوز، وابسته به شورای عالی امنیت ملی ایران، از قول یک منبع آگاه در وزارت دفاع «وقوع آتش‌سوزی در کارخانه تولید پهپاد و زیر مجموعه‌های وزارت‌ دفاع در اصفهان» را انکار کرد و مدعی شد: «آتش‌سوزی مورد اشاره رسانه‌های معاند متعلق به بخش خصوصی بوده که در تولید مواد محترقه فعالیت می‌کند.»

انفجارها در تاسیسات نظامی و حساس در داخل ایران معمولا به اسرائیل انتساب داده می‌شود.

همچنین بخوانید: اتهام «کریمی‌ها» در انفجارهای نطنز؛ تشابه اسمى يا سناريوى اطلاعاتی؟

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه بقایای آنچه او آن را پهپاد ایرانی توصیف کرد نشان داد که روز سه شنبه پس از عبور از حریم هوایی عراق یا سوریه در مرز اسرائیل سرنگون شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا