آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

انتقال مهرداد شیخی به بند سلامت زندان اردبیل 

مهرداد شیخی سامانلو، زندانی سیاسی آذربایجانی محبوس در زندان اردبیل، روز یکشنبه ۲ خرداد، از بند ۷ به بند سلامت این زندان منتقل شد.

بند هفت زندان اردبیل یا بند ۷ امنیتی (قرنطینه) بندیست که هم اینک عباس لسانی، زندانی سیاسی سرشناس آذربایجانی در حال گذراندن دوران محکومیت ۱۵ سال خویش می باشد.

مسئولین زندان اردبیل ۷ اردیبهشت ضمن مراجعه و دیدار با مهرداد شیخی و یوسف کاری پیشنهاد آزادی برای باقیمانده حبس و صدور برگه پایان حبس در ازای اخذ تعهد از آنها را داده‌اند که با مخالفت این دو زندانی سیاسی روبرو شده است.

گفتنی است این فعال مدنی، ۹ اسفند ۱۳۹۹ جهت تحمل دوران محکومیت ۶ ماه حبس تعزیری خویش روانه زندان اردبیل شده بود.

این فعال آذربایجانی در ۲۹ آبان ۹۸ همزمان با اعتراضات سراسری موسوم به اعتراضات آبان ۹۸ در منزل پدری خویش بازداشت و در ۹ آذر همان سال با تودیع قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی آزاد شد.

دادگاه انقلاب اردبیل نهایتا مهرداد شیخی را از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۶ ماه حبس قطعی کاهش یافت.

مهرداد شیخی برادر کوچک بهنام شیخی دیگر زندانی سیاسی تورک است که هم اکنون در زندان اوین در حال گذراندن دوران محکومیت ۲ ساله خویش در ارتباط با گرامیداشت روز جهانی زبان‌ مادریست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا