ایرانخاورمیانهسیاست

گانتز: اسرائیل آماده اقدام نظامی علیه ایران است

وزیر دفاع اسرائیل روز پنجشنبه ۱۴ مرداد، ایران را تهدیدی برای این کشور، خاورمیانه و کل جهان خواند و هشدار داد که اسرائیل آمادگی دارد برای مقابله با آن اقدام کند.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل روز پنجشنبه ۱۴ مرداد، ایران را تهدیدی برای این کشور، خاورمیانه و کل جهان خواند و هشدار داد که اسرائیل آمادگی دارد برای مقابله با آن اقدام کند.

وزیر دفاع اسرائیل به روزنامه «يديعوت أحرونوت» گفت: “ایران به دنبال ایجاد یک چالش چند جبهه برای اسرائیل است؛ زیرا نیروهای خود را در لبنان و غزه تقویت می کند، شبه نظامیانی را در سوریه و عراق مستقر می کند و حامیان خود را در یمن حفظ می کند. ایران یک مشکل جهانی و منطقه ای و یک چالش برای اسرائیل است.”

بنی گانتز گفت: “ما باید به توسعه توانایی های خود برای مقابله با چندین جبهه ادامه دهیم.”

وزیر دفاع اسرائیل گفت: “ما می دانیم که وقتی جناح جهاد اسلامی در غزه حملاتی را علیه اسرائیل انجام می دهد ، آنها با حمایت و اصرار جمهوری اسلامی این کار را انجام می دهند.”

گانتز گفت، اسرائیل “در حال مذاکره با آمریکا و متحدان خود است. اکنون شاهد واکنش جامعه بین المللی به تجاوزهای اخیر ایران هستیم و شورای امنیت سازمان ملل نیز به این موضوع رسیدگی می کند.”

وزیر دفاع اسرائیل در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا اسرائیل آماده انجام عملیات نظامی علیه ایران است، گفت: “بله”.

اسرائیل و غرب حمله هفته گذشته پهپادی به نفتکش اسرائیلی در سواحل عمان که در آن دو خدمه بریتانیایی و رومانیایی کشته شدند را به ایران نسبت داده‌اند. ایران این موضوع را رد کرده است.

گانتز، دیروز چهارشنبه سعید آقاجانی، فرمانده واحد پهپادی سازمان هوافضای سپاه پاسداران ایران را مجری اصلی حمله به کشتی اسرائیلی «مرسر استریت» در آب‌های دریای عمان معرفی کرد.

مرسر استریت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا