اجتماعیایرانسیاست

پزشکیان: آنهایی که آمار کشته شدگان آبان ۹۸ را اعلام کردند رفتند زندان، من نمی‌گویم که به زندان نروم

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ایران گفت آنهایی که آمار کشته شدگان آبان ۹۸ را اعلام کردند رفتند زندان، من نمی‌گویم که به زندان نروم.

مسعود پزشکیان، در گفتگویی که با روزنامه همدلی داشته و روز جمعه ۲۷ فروردین منتشر شده، در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه در اعتراضات آبان ۹۸ چند نفر کشته شدند، گفت: «آن‌هایی که اعلام کردند، رفتند زندان. من زندان نرفتم. شما انجام بده برو زندان.»

مسعود پزشکیان در ادامه گفته که «کلاً نه تنها راجع به کشته‌ها، آدم‌هایی که در زندان می‌برند و بدون محاکمه نگه می‌دارند، خلاف است.»

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو، در خصوص اینکه خودش را تا چه اندازه در وقایع آبان ۹۸ مقصر می داند، اعلام داشت: «ما مقصریم، بسته به وضعیت و اختیاری که داشتیم. در مجلس همه رأی به گرانی بنزین دادند. من هم رأی دادم و معتقد بودم باید بنزین ۲۵ هزار تومان شود.»

پزشکیان با تایید خبر ثبت نام خود بعنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰، در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید اختیارات کافی داشته باشید»، گفت که «در محدوده‌ای که اختیار رئیس جمهوری تعریف شده است» می‌ماند و بدون مداخله به «قوه قضاییه» و «رهبری» در مسئله «سیاست خارجی» نیز با «رهبری هماهنگ» می‌شود.

او افزود که «طبق قانون لازم است که سیاست‌ها و جهت‌ها را ایشان [خامنه‌ای] تعیین کند.»

پزشکیان همچنین با تاکید بر فیلترینگ اینترنت در ایران مدعی شده که در «چین، آلمان و فرانسه هرکسی‌ نمی‌تواند به هرچیزی دسترسی داشته باشد»، اما «برای ما این شبکه‌ها را آزاد می‌گذارند.»

این نماینده مجلس ایران آزادی در اظهار نظر در شبکه‌های اجتماعی را خطرناک برای نظام عنوان کرده و اینکونه استدلال کرده که با آزادی شبکه‌های اجتماعی «آن‌ها هر روز دعوا راه بیندازند و قومیت‌ها، دولت و مجلس و شورای نگهبان را دچار اختلاف کنند. بعد تا بیاییم سره را از ناسره تشخیص دهیم به جان هم افتاده‌ایم؛ بعد می‌گویید چرا کشتند؟»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا