ایرانجهان

عراقچی از احتمال شکل‌گیری یک تفاهم جدید بین ایران و ۵+۱ خبر داد

رییس هیات مذاکره کننده ایران با قدرت‌های جهانی در وین روز شنبه ۲۸ فروردین در پایان نشست گفت به نظر می‌رسد طرف‌های برجام در حال دستیابی به یک تفاهم جدید هستند.

معاون وزیر خارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایران با قدرت‌های جهانی در وین بر سر بازگشت ایران و آمریکا به برجام روز شنبه ۲۸ فروردین در پایان نشست گفت، به نظر می‌رسد که طرف‌های شرکت‌کننده در نشست کمیسیون مشترک برجام در حال دستیابی به یک تفاهم جدید هستند.

عباس عراقچی گفت که از نظر ایران زمان آغاز نگارش یک متن مشترک حداقل در حوزه‌های مورد توافق فرا رسیده است.

عراقچی گفت: «ما گزارش کارگروهها را مرور کردیم. بحث‌ها خوبی هم در جلسه کمیسیون مشترک صورت گرفت. به نظر می‌رسد که یک تفاهم جدید در حال شکل گرفتن است و اشتراک در هدف نهایی بین همه وجود دارد. مسیری که باید طی شود نیز اکنون شناخته‌شده‌تر از قبل است.»

به گفته رییس هیات مذاکره کننده ایران، «اختلاف‌نظرها» پایان نیافته است و «اختلاف‌نظرهای بعضاً جدی وجود دارد که باید در مذاکرات بعدی کاهش پیدا کند.»

معاون وزیر خارجه ایران افزود: «ما فکر می‌کنیم که مذاکرات اکنون به مرحله‌ای رسیده است که طرف‌ها می‌توانند نگارش یک متن مشترک را آغاز کنند. این کار حداقل در حوزه‌هایی که اشتراک نظر وجود دارد، می‌تواند شروع شود.»

عباس عراقچی در حالی از احتمال شکل‌گیری یک تفاهم جدید بین ایران و ۵+۱ خبر می‌دهد که روز گذشته، جمعه ۲۷ فروردین کشورش اعلام کرد که اولین محصول اورانیوم با غنای ۶۰ درصد را بدست آورده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد خلوص ایران را بی فایده خواند اما گفت خوشحال است که تهران هنوز در حال مذاکره غیرمستقیم با واشنگتن در مورد ازسرگیری پیروی از توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران با واشنگتن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا