ایران

موج مرگبار «مشروبات مسموم» در ایران؛ ۹ نفر دیگر جان باختند

هم‌زمان با ادامه موج تازه مسمومیت ناشی از مصرف «مشروبات الکلی دست‌ساز» مرگ ۹ تن دیگر این بار در شهرهای پرند، رباط کریم و رامسر تأیید شد.

امید احمدی، فرماندار شهرستان رباط کریم، واقع در استان تهران، شامگاه یک‌شنبه چهارم تیر از مسمومیت الکلی دست‌کم ۲۲ نفر در رباط کریم و پرند خبر داد و گفت: «طی چهار روز اخیر هفت تن نیز بر اثر مصرف مشروب الکلی تقلبی» در این منطقه جان باخته‌اند.

در همین حال خبرگزاری صداوسیما به نقل از رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر خبر فوت دو نفر را در این شهرستان به دلیل نوشیدن این مشروبات اعلام کرده است.

شیشه‌های نوشیدنی‌های الکلی دست‌ساز و تقلبی در ایران

مرگ دست‌ کم ۱۲ نفر با مشروب دست‌ساز؛ منبع تأمین الکل یک «کارخانه تولید اسپری» بود

موج جدید مسمومیت و مرگ ناشی از مصرف «مشروبات الکلی دست‌ساز» هفته آخر ماه خرداد از استان البرز آغاز شد و به سرعت به استان‌های آذربایجان غربی و هرمزگان و پس از آن تهران و مازندران رسید.

بر اساس آخرین اعلام محمود حسین‌پور، رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تا روز دوشنبه پنجم تیر، ۲۳ نفر در شهرستان حاجی‌آباد و هفت نفر در شهرستان بندرعباس با علائم مسمومیت الکلی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

به گفته آقای حسین‌پور از میان این مراجعه‌کنندگان هشت نفر بستری و دو نفر بدحال هستند و تنفس مصنوعی دریافت می‌کنند.

بنا بر اعلام احمد مهدوی، رئیس مرکز اورژانس استان البرز، نیز تا روز یک‌شنبه چهارم تیر «۱۹۱ تن در این استان دچار مسمومیت الکلی شده‌اند»، « ۱۷ تن جان باخته‌اند» و «۴ تن در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و تعدادی از افراد هم نابینا» شده‌اند.

مقامات بهداشت و درمان استان آذربایجان غربی نیز تاکنون مسمومیت هفت و جان باختن یک تن در شهر سردشت را تأیید کرده‌اند.

عباس مسجدی، رئیس پزشکی قانونی ایران ۳۰ خرداد اعلام کرد که طی سال گذشته، ۶۴۴ تن در ایران به دلیل «مسمومیت الکلی» جان خود را از دست داده‌اند که بیانگر افزایش ۳۰ درصدی جان‌باختگان نسبت به سال ۱۴۰۰ بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا