ایرانجهان

قاضی پرونده دو متهمی که خود را مامور فدرال آمریکا جا زدند خواستار اطلاعات بیشتر شد

قاضی پرونده دو متهمی که اخیرا به اتهام جا زدن خود به عنوان مامواران اطلاعاتی آمریکا دستگیر شده‌اند، برای پذیرش تقاضای دادستان‌ها برای بازداشت این دو نفر پیش از برگزاری دادگاه، خواستار اطلاعات بیشتر شد.

در همین حال خبرنگار رویترز گزارش داد دادستان‌های پرونده این دو متهم به قاضی پرونده گفتند شواهد علیه متهمان «بدتر و بدتر» می‌شود.

سی‌بی‌اس نیوز پنج‌شنبه به نقل از منابع امنیتی آگاه گزارش داد بازرسان آمریکایی احتمال می‌دهند این دو متهم به سرویس اطلاعاتی ایران و سپاه پاسداران مرتبط باشند.

طبق اعلام دادستان‌های آمریکا، این دو نفر که آرین طاهرزاده و حیدر علی نام دارند، متهم هستند که خود را به عنوان ماموران فدرال جا زده و به تعدادی از ماموران سرویس امنیتی ایالات‌متحده، از جمله محافظ جیل بایدن، بانوی اول کاخ سفید، آپارتمان‌های لوکس رایگان و اقلام ارزشمند دیگری هدیه‌ داده‌اند.

ماموران اف‌بی‌ای چهارشنبه با یورش به آپارتمان این دو نفر در واشینگتن دی‌سی آنها را دستگیر کردند و این دو در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند.

دادستان‌های آمریکا پنج‌شنبه اعلام کردند که حیدر علی به شاهدان گفته که با سرویس اطلاعاتی پاکستان مرتبط است، اما این ادعای او هنوز تایید نشده است.

دادستان‌ها همچنین گفتند در گذرنامه حیدر علی دو ویزای ایران نیز وجود دارد که نشان می‌دهد او احتمالا به ایران نیز سفر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا