ایران

دونالد ترامپ: دستور کشته شدن «قاسم سلیمانی» را من صادر کردم

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با اعلام این مطلب که نیروهای این کشور به دستور وی عملیات علیه «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران را انجام داده اند، افزود: سلیمانی در حال برنامه‌ریزی برای حملات علیه دیپلمات‌ها و نظامیان آمریکایی بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در نشست خبری خود با بیان اینکه ایران منشا بی ثباتی در منطقه است، تصریح کرد که وظیفه مقدس وی دفاع از آمریکا بوده و خودش دستور حمله بامداد دیشب را صادر کرده است.

 

 

وی افزود: « من فرمان حمله به قاسم سلیمانی را به نیروهای آمریکایی دادم زیرا او مسئول حملات اخیر به اهداف امریکایی در عراق بود.»

 

پرزیدنت ترامپ بیان داشت: «سلیمانی بسیاری از آمریکایی‌ها را به قتل رساند، حمله که بامداد جمعه انجام شد، پیش از عملیات قریب الوقوع علیه نیروهای آمریکایی و منافع آمریکا در منطقه بود.»

 

آقای ترامپ در ادامه افزود: ما احترام زیادی برای مردم ایران قائل هستیم. به دنبال تغییر رژیم نیستیم اما تجاوز رژیم ایران باید پایان یابد.

 

در حمله پهپادی بامداد جمعه پهپادهای ارتش آمریکا به خودروی حامل «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران و «ابومهدی المهندس»، نائب رئیس سازمان حشد شعبی عراق در بغداد، دو شخصیت یاد شده به همراه برخی دیگر از عناصر وابسته به ایران کشته شدند.

 

.
.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا