خاورمیانه

کشته شدن ۶ عضو دیگر حشدالشعبی در بغداد

شب گذشته کاروان خودروهای حشدشعبی در شمال بغداد بار دیگر هدف حمله هوایی نیروهای آمریکایی قرار گرفته و 6 عضو این گروه کشته شدند.

تلویزیون دولتی عراق بامداد امروز شنبه گزارش داد: کاروان خودروهای حشدالشعبی در منطقه التاجی در شمال بغداد پایتخت عراق هدف حمله هوایی نیروهای آمریکایی قرار گرفته و 6 عضو این گروه کشته شدند.

 

 

بر اساس این گزارش، دو خودرو حامل فرماندهان گردان‌های «الامام علی» متعلق به گروه حشدالشعبی هدف حمله هوایی آمریکا قرار گرفته و خوردوها آتش گرفته‌اند.

 

بامداد امروز 3 ژانویه 2020 چند بالگرد آمریکایی به همراه پهپاد در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، پایتخت عراق 2 خودروی حامل اعضای گروه حشدالشعبی را هدف قرار دادند که در پی آن علاوه بر قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس جانشین فرمانده و چند تن از اعضای این گروه کشته شدند.

 

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید خبر کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در یک حمله هوایی در بغداد پایتخت عراق اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده است.

 

علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز با انتشار پیامی در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی در بغداد سه روز عزای عمومی اعلام کرده و تهدید کرد که «انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند».

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا