ایران

سرقت صندوق‌های امانات از بانک ملی روبه‌روی دانشگاه تهران؛ رییس بانک پیامک را نادیده گرفت

رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند در روزهای اخیر حدود ۲۵۰ صندوق امانات در شعبه بانک ملی روبه‌روی دانشگاه تهران مورد دستبرد سارقان قرار گرفت؛ همزمان گزارش شده است رییس این بانک به پیامک هشدار سرقت بی‌اعتنایی کرده است.

روز دوشنبه برخی کاربران رسانه‌های اجتماعی خبر دادند که در جریان سه روز تعطیلات سالمرگ خمینی، سارقان به شعبه ممتاز بانک ملی، واقع در خیابان انقلاب تهران، دستبرد زده و محتویات «حدود هزار صندوق امانات» را سرقت کرده‌اند.

پس از آن برخی رسانه‌ها تعداد «هزار صندوق سرقت شده» را تکذیب کردند؛ باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما تعداد صندوق‌ها را «بیش از ۲۰۰» و خبرگزاری‌های میزان و مهر شمار آنها را «حدود ۲۵۰» صندوق گزارش کردند.

سارقان همچنین بخشی از تجهیزات اتاق سِرور و مرکز ضبط تصاویر این شعبه را به سرقت بردند.

بانک ملی ایران در اطلاعیه‌ای کوتاه بدون اشاره به جزییات فقط اعلام کرد که در این حادثه «خسارات محدود» به صندوق امانات وارد شد و ماجرا از سوی پلیس و مراجع ذیربط در حال پیگیری است.

علی ولی‌پور گودرزی، رییس پلیس آگاهی تهران، نیز توضیح چندانی در این باره نداد و فقط گفت پیگیری‌های لازم ادامه دارد و «چند نفر از کارکنان بانک در بررسی‌های‌ اولیه در این حادثه قصور و سهل‌انگاری داشته‌اند که تحت نظر هستند».

با این حال خبرگزاری مهر در گزارشی به نقل از منابع آگاه، جزییات بیشتری از این سرقت منتشر کرد.

بنابر این گزارش، سیستم هشدار بانک به گوشی موبایل رییس شعبه وصل بود و این سرقت به موبایل او پیامک شد اما به دلیل اینکه در گذشته «این سامانه هشدار اشتباهی داده بود» رییس بانک به پیامک سرقت اعتنا نکرد.

همچنین به نوشته مهر، سارقان به محیط بانک آشنایی داشتند و چون دستگاه ضبط تصاویر را با خود به سرقت بردند اطلاعات دقیقی از این سرقت در دسترس نیست.

درباره ارزش اموال مسروقه نیز گزارشی منتشر نشده و به نوشته مهر، بانک از محتویات داخل صندوق‌ها مطلع نبوده است.

با وجود افزایش میزان سرقت‌ها در ایران، دستبرد به بانک‌های دولتی پیش از این بسیار کم‌سابقه بوده و به سرقت بردن صندوق امانات بانک‌ها نیز کمتر روی داده است.

در یکی از موارد گزارش شده، فروردین ۹۸ بانک اقتصاد نوین اعلام کرد که دستبرد به صندوق امانات این بانک ناموفق بوده و سارقان دستگیر شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا