جهان

ادامه محدودیت‌ها و توقف فعالیت‌های اقتصادی معضلی نابود کننده برای آمریکا

تاکنون در آمریکا 600 تن بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا فوت شده و بیش از 50 هزار نفر مبتلا شده‌اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه 24 مارس 2020 اعلام کرد که ادامه محدودیت‌ها و توقف فعالیت‌های اقتصادی کشورش را با خطر جدی «نابودی» مواجه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها در پی همه‌گیری جهانی ویروس جدید کرونا که باعث بالا رفتن شمار مبتلایان و تعداد مرگ و میر در کشورهای جهان و به ویژه ایالات متحده شده، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ضمن ابراز تمایل برای برداشتن محدودیت‌ها و فعال‌سازی مجدد اقتصاد کشورش تا 12 آوریل آینده، تاکید کرد که ادامه اعمال محدودیت‌ها و توقف فعالیت‌های اقتصادی برای کشورش «نابود کننده» است.

ترامپ در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز گفت:« ممکن است کشوری را با انسداد این گونه نابود کنیم». و توضیح داد که او هفته آینده تبعات اعمال محدودیت هایی که برخی‌ها خواستار تطبیق آن بمدت 15 روز شده بودند را مجددا ارزیابی خواهیم کرد.

از سویی ارزش بازارهای سهام آمریکا پس از آنکه ترامپ با تایید کنگره این کشور بسته حمایتی فوری 2000 میلیارد دلاری را برای کمک به خوشبینی و بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور اختصاص داد به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

در این راستا شاخص سهام داو جونز در بازار بورس وول استریت به بالاترین سطح‌ها رسیده و در این راستا 20 هزار امتیاز کسب کرد.

تاکنون در آمریکا 600 تن بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا فوت شده و بیش از 50 هزار نفر مبتلا شده‌اند.

در همین راستا دونالد ترامپ سه‌شنبه از کنگره آمریکا خواست تا طرح بزرگ رونق بخشیدن دوباره به اقتصاد برای مقابله با تبعات همه‌گیری جهانی کرونا را به تصویب رساند.ترامپ درباره آسیب‌های رایزنی طولانی مدت میان جمهوریخواهان و دمکرات‌ها و تاثیر آن بر اوضاع گارگران آمریکایی هشدار داد.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در اشاره واضحی به خواسته‌های معین مطرح شده از سوی اپوزیسیون دمکرات، گفت:« کنگره امروز باید به دور از یاوه‌گویی‌ها با طرح موافقت کند.».

ترامپ همچنین هشدار داد، «هر چه زمان بگذرد بر سختی فعال سازی مجدد اقتصاد افزوده می‌شود و جهان ما نیز پر درد و رنجتر خواهد شد».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا