اجتماعیایرانتحلیل و گزارشسلامتی و زندگیسیاست

شمار مبتلایان به کرونا طی یک روز در ایران رکورد شکست

ملت و دولت ایران دست در دست هم بسوی فاجعه

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایران اعلام کرد: در 24 ساعت گذاشته هزار و 7621 مورد جدید مبتلا به کویید 19 در کشور شناسایی شده است و تعداد بیماران به 24 هزار و 811 نفر رسیده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه 8 هزار و 913 نفر تا کنون از بیماری بهبود یافته اند ادامه داد: از ظهر دوشنبه تا کنون 122 نفر جان باخته اند و مجموع درگذشتگان به 1934 نفر رسیده است. در حالیکه تعداد درگذشتگان بسیار بالاتر از این آمار است.

جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد در روزهای گذشته بیش از 8.5 میلیون نفر از 19 استان این کشور جا به جا شده اند که حدود 6500 تن از آنها دارای علائم کرونا بوده‌اند.

کریم همتی، سرپرست جمعیت هلال‌احمر ایران در حاشیه بازدید از بخش‌ بیماران کرونایی در بیمارستان موقوفه نورافشار تهران گفت: بیش از 8.5 میلیون نفر در روزهای گذشته از 19 استان کشور خارج شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «ایرنا»، وی در این زمینه همچنین تصریح کرد:

«در این حجم بالای خروج حدود 6500 نفر با علائم مشکوک به کرونا مثل تب از سوی گروه‌های غربالگری و تب سنجی هلال‌احمر در مبادی خروج این استان‌ها شناسایی شدند.

باید سفرهای بی‌مورد را کنار بگذاریم. کسی که علائم کرونا دارد، می‌تواند تا 10 نفر را آلوده کند. اگر به سفرها ادامه دهیم، این شرایط و بیماری می‌تواند تا پس از فروردین هم ادامه داشته باشد».

گفتنی است، 30 بهمن ( 19 فوریه) مرگ دو نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شهر قم در ایران تائید شد. روز بعد وزارت بهداشت ایران ابتلای 5 نفر را به این ویروس تائید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا