آذربایجانایران

جدایی خمز از تراکتور آذربایجان؛ نتایج ضعیف یا نگرانی از حمله اسرائیل؟

در حالی که برخی رسانه ها دلیل جدایی پاکو خمز سرمربی اسپانیایی تیم تیراختور آذربایجان از این باشگاه را شکست سنگین و دور از انتظار این تیم ذوب آهن عنوان می کنند، اما هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تیراختور دلیل جدایی خمز را با حمله ایران به اسرائیل و احتمال حمله اسرائیل به ایران مرتبط دانست.

هوشنگ نصیرزاده، در گفت‌وگو با «هم‌میهن»، دلیل اصلی جدایی خمز را مسائل سیاسی عنوان کرد نه‌صرفاً مشکلات سخت‌افزاری در فوتبال ایران یا باشگاه تیراختور. نصیرزاده گفت: «پاکو خمز به‌خاطر مسائل سیاسی، از باشگاه تیراختور درخواست جدایی کرد. البته که شرایط در کشور امن است و مشکلی نیست اما بسیاری از افراد با چنین شرایطی آشنایی ندارند.»

نصیرزاده از مشکل دیگر پیش‌آمده در تیراختور نیز پرده برداشت و گفت، سفارت برزیل نیز از گوستاو برزیلی، بازیکن تیراختور، درخواست کرده به‌خاطر شرایط پیش‌آمده چند روز اخیر، از ایران برود: «سفارت برزیل نیز از بازیکن برزیلی ما خواسته هرچه زودتر ایران را ترک کند. من نیز نامه‌ای به سفارت برزیل نوشتم و از آنها سوال کردم اگر شرایط مطلوب نیست و ناامنی وجود دارد سفیر این کشور چرا در تهران مانده و از ایران نرفته است؟»

پس از کسب نتیجه دور از انتظار مقابل تیم ذوب‌آهن اصفهان، هوشنگ نصیرزاده طی جلسه‌ای با خمز در تاریخ ۲۵ فروردین، اعلام کرد مقرر شد خمز به کار خود ادامه داده و در راستای جبران امتیازات از دست رفته و حضور پرقدرت در جام حذفی تلاش دوچندانی انجام دهد.

اما خمز روز یکشنبه درخواست جدایی خود و دستیاران خارجی‌اش را به مدیریت باشگاه اعلام کرد و روز دوشنبه پس از جلسه هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه و این سرمربی، سرانجام باشگاه تیراختور با درخواست جدایی او موافقت کرد.

مسئولان باشگاه اعلام کرده اند جدایی این سرمربی از تیراختور به صورت کاملاً توافقی بوده است.

به نوشته ایرنا، هم اکنون در محافل عمومی از “یحیی گل محمدی” به عنوان گزینه اصلی سرمربیگری تیم فوتبال تیراختور یاد می شود و در همین حال مربیانی چون “رسول خطیبی”، “فرهاد مجیدی” و ” ارطوغرل ساغلام” ترکیه ای جزو گزینه های این پست هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا