آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

رضا واثقی بازداشت و جهت تحمل محکومیت خود روانه زندان اردبیل شد

رضا واثقی، فعال مدنی آذربایجانی ساکن اردبیل روز چهارشنبه ۱۴ آبان ۹۹ در پی مراجعه به اجرای احکام این شهر بازداشت و جهت اجرای حکم روانه زندان اردبیل شد.

رضا واثقی به همراه برادرش علی واثقی پیش‌تر از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی مهدوی‌راد از بابت اتهام «مشارکت در تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور از طریق چاپ شب‌نامه» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۲ و ۳ سال حبس محکوم شده بودند.

بر اساس اطلاع این فعالین، مستندات دادگاه برای صدور این احکام انتشار آثار ضرب و شتم نیروهای امنیتی بر روی بدنشان در شبکه‌های اجتماعی و نوشتن جمله «زنده باد قهرمانانی که در راه آزادی تلاش می‌کنند» در تلگرام رضا واثقی عنوان شده است.

علی و رضا واثقی شامگاه چهارشنبه ۲۱ خرداد در محل کار خود بازداشت شدند. بازداشت این فعالین در محل کارشان، همراه با ضرب و شتم و بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته بود.

این فعالین نهایتا در تاریخ ۲۷ خرداد با تودیع قرار وثیقه ۱۱۰ میلیون تومانی برای هر کدام، بطور موقت آزاد شده بودند.

یک منبع نزدیک به خانواده آنان درخصوص بازداشت آنان گفته بود: «علی واثقی بعد از ظهر دیروز [۲۱ خرداد] طی یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود از انتقالشان به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل و ضرب و شتم خود و برادرش در جریان دستگیری خبر داد. اما این تماس تلفنی از سوی ماموران ناگهان قطع شده و موفق به بیان جزئیات دیگری نشد.»

به گفته همسایه‌ها و کسبه محل، این دو برادر به‌علت اینکه خواهان رویت حکم بازداشت خود بوده اند، با ضرب و شتم شدید مأموران امنیتی روبرو شده‌اند.

این ضرب و جرح طوری بوده که همسایگان و کسبه میدان قیام اردبیل نیز ناراحت از نحوه برخورد مامورین، به آنها اعتراض کرده‌اند و در نتیجه این اعتراض، ۴ خودرو یگان امداد برای متفرق نمودن همسایگان در مکان حاضر شده اند.

همچنین روز پنج‌شنبه ۲۲ خردادماه محل کار این فعالین از سوی ماموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته و  تعدادی از وسایل شخصی و کامپیوتر آنان ضبط شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا