اجتماعیجهان

استعفای «سفیر مکزیک در آرژانتین» در پی انتشار فیلمی از وی «در حال دزدیدن یک کتاب»

در پی انتشار فیلمی از «سفیر مکزیک در آرژانتین» در حال دزدیدن یک کتاب، وزیر امور خارجه مکزیک در صفحه توئیتر خود نوشت: «سفیر در حال حاضر تحت درمان دستگاه عصبی است و امیدواریم حال وی به زودی بهبود یابد»

دولت مکزیک اعلام کرد سفیر این کشور در آرژانتین که چندی پیش هنگام سرقت از یک کتابفروشی مشهور در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، دستگیر شد، به دلایل سلامتی استعفا کرده است.

به گزارش آر  تی، تصاویر دوربین مدار بسته که ۲۶ اکتبر گرفته شده و اوایل ماه دسامبر منتشر شده است، نشان می‌دهد که ریکاردو والرو، سفیر مکزیک در آرژانتین کتابی را از قفسه کتاب در کتابفروشی «اِل آتنئو» (El Ateneo) که یکی از زیباترین کتابفروشی‌های جهان محسوب می‌شود، برمی دارد و لابلای روزنامه‌ای قرار می‌دهد و از کتابفروشی خارج می‌شود.

این دیپلمات که پس از خروج از کتابفروشی توسط نگهبانان کتابفروشی دستگیر می‌شود، سعی می‌کند با نشان دادن رسید‌هایی که هیچ کدام با اثر ربوده شده همخوانی نداشت، کار خود را توجیه کند. این کتاب «بیوگرافی جاکومو کازانووا» – ماجراجو و اغواکننده مشهور ونیزی- نوشته دانشگاهی فرانسوی «گای شوسینو-نوگاره» بود که ۶۴۰ پزوی آرژانتین (حدود ۹ یورو) قیمت داشت.
مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک در صفحه توئیتر خود نوشت: «سفیر در حال حاضر تحت درمان دستگاه عصبی است و امیدواریم حال وی به زودی بهبود یابد.»
بنا بر اعلام رسانه‌های مکزیک و آرژانتین، ریکاردو والرو ۷۷ ساله دچار یک تومور مغزی است که موجب تغییر رفتار وی می‌شود.
.
.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا