آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

شکایت همزمان ۳ نهاد امنیتی ایران بر علیه فعال رسانه‌ای و مخالف نژادپرست آذربایجانی

سازمان اطلاعات سپاه، اداره اطلاعات و نیروی انتظامی شهرستان ماکو در یک اقدام مشترک بر علیه یاور سلطانی فعال رسانه‌ای و مخالف نژادپرستی طرح شکایت کرده‌ و او را تحت فشار قرار داده‌اند.

بر اساس گزارشات رسیده، سازمان اطلاعات سپاه ، اداره اطلاعات و نیروی انتظامی شهرستان ماکو در یک اقدام مشترک بر علیه «یاور سلطانی» فعال رسانه‌ای و مخالف نژادپرستی طرح شکایت کرده‌ و او را تحت فشار قرار داده‌اند.

یاور سلطانی خبرنگار صحفه اینستاگرامی «ماکوتایمز» ظهر روز ۲۳ تیر ۹۹ توسط مامورین امنیتی سازمان اطلاعات سپاه شهرستان ماکو بازداشت شده بود.

اتهام آقای سلطانی از سوی بازپرس پرونده «تشویش اذهان عمومی و دادن فراخوان جهت برهم زدن نظم عمومی» عنوان شده بود ـکه، این اتهامات از سوی ۳ ارگان نام برده شده بر علیه این فعال تورک انتساب داده شده بود.

این فعال رسانه‌ای تورک و مخالف نژاد پرستی نهایتا بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به طور موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان ماکو آزاد شد.

دادستان شهرستان ماکو با تحمیل امضای برگه‌ای که پایان دادن به فعالیت‌های رسانه‌ای این فعال مخالف نژادپرستی را خواستار بوده، با آزادی وی موافقت کرده است.

نهادهای امنیتی نام برده شده نیز پس از آزادی موقت این فعال مخالف نژادپرستی، تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه فعالیت رسانه‌ای، او را بازداشت و اتهام منتسبه را بار دیگر در مراجع قضایی مطرح خواهند کرد.

فعالین مدنی می‌گویند، چندی پیش شهرداری ماکو مجسمه فردوسی را که در یکی از میادین این شهر بود برداشت. از آنجا که این اقدام با موج جهانی برداشتن مجسمه نژادپرستان همزمان بود، یاور سلطانی نیز ضمن تماس با اعضای شورای شهر ماکو نظر آنها را در باره این اقدام می‌پرسد و آنها اظهار می‌دارند که مجددا با نصب این مجسمه در میدان ماکو مخالف هستند.

آقای سلطانی نیز با تهیه گزارشی این اقدام شهرداری و شورای شهر ماکو را رسانه‌ای کرده و از آن تشکر کرده بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا