ایرانجهان

سه عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: اتحاد نامقدس ایران و روسیه مستلزم واکنش فوری است

سه عضو برجسته کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده از او خواستند با به‌کارگیری یک دیپلماسی قوی با شرکا و متحدان جهانی، شرایطی فراهم کند تا آنها اهمیت و تهدید اتحاد نا‌مقدس ایران و روسیه را درک کنند.

مایکل مک‌کال، جو ویلسون و توماس کین، در نامه خود با اشاره به گسترش روابط نظامی و تسلیحاتی ایران و روسیه از آغاز تهاجم پوتین به اوکراین خواستار آن شدند تا ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را در پاسخ به معاملات نظامی میان دو کشور علیه جمهوری اسلامی وضع کند.

آنها با اشاره به اینکه روابط نظامی میان ایران و روسیه در طول ماه‌های اخیر منجر به پیشرفت‌های نظامی نگران‌کننده جمهوری اسلامی شده است، این نکته را تهدیدی برای امنیت شرکا و متحدان ایالات متحده دانستند و خواستار آن شدند که شرکای ایالات متحده شرایطی را فراهم کنند تا اوکراین کمک‌های نظامی لازم برای پیروزی قاطع در جنگ با روسیه را هر چه زودتر دریافت کند.

این سه عضو برجسته کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند که از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، تهران به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تامین تسلیحات و تجهیزات کرملین عمل کرده و صدها پهپاد مرگبار ، راکت و گلوله‌های خمپاره را برای استفاده در اوکراین از جمله برای حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی در اختیار روسیه قرار داده است.

در این نامه همچنین به پروژه مشترک ایران و روسیه در ساخت تاسیسات مشترک تولید پهپاد در داخل روسیه و گزارش هایی که ایران ممکن است در صورت پایان تحریم موشکی سازمان ملل در ماه اکتبر، موشک های بالستیک کوتاه برد به نیروهای روسیه بدهد نیز اشاره شده است.

به عقیده نویسندگان این نامه روسیه سطح بی‌سابقه‌ای از پشتیبانی نظامی و فنی را در حوزه‌های مختلف از موشک و الکترونیک گرفته تا دفاع هوایی به ایران ارائه می‌کند و جمهوری اسلامی را در مسیر دریافت پیشرفته‌ترین جت جنگنده روسیه، سوخو-۳۵، تا پایان سال ۲۰۲۳ قرار داده است که توانایی‌های نیروی هوایی ایران را نسبت به همسایگانش بهبود می‌بخشد.

مایکل مک‌کال ، جو ویلسون و توماس کین، از دولت آمریکا درخواست کردند تا تمام توان و ظرفیت‌های خود را به کار بندد تا مانع از پیشرفت روابط نظامی این دو عنصر خطرناک در جهان شوند و اعلام کردند که تهدید فزاینده ناشی از مشارکت روسیه و ایران مستلزم واکنش فوری است و باید اطمینان حاصل کرد که شرکا و متحدین ما اهمیت و تهدید این اتحاد نامقدس را درک می‌کنند.

صدای آمریکا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا