ایرانجهانسیاست

آمریکا از فرانسه به خاطر آزاد کردن شهروند ایرانی شدیداً انتقاد کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اظهار داشت که «فرانسه نتوانسته است به تعهدات خود طبق معاهده استرداد مشترک عمل کند و به اجرای عدالت آسیب رسانده است.»

دولت آمریکا روز یک‌شنبه از فرانسه به خاطر آزاد کردن جلال روح‌الله‌نژاد، مهندس ایرانی که به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران بیش از یک سال در زندان‌های فرانسه بود، شدیداً انتقاد کرد.

یک مرد ایرانی که به دنبال تعقیب از طرف ایالات متحده در تعویض زندانی با ایران بود، مورد انتقاد قرار گرفت.

روز جمعه خبر رسید که قوه قضائیه ایران از آزاد شدن جلال روح‌الله‌نژاد خبر داده و اعلام کرده است همزمان یکی از زندانیان فرانسوی نیز در ایران آزاد شده است.

پس از آن دفتر رئیس جمهوری فرانسه آزادی رولان مارشال، شهروند زندانی‌اش در ایران، را تایید کرد و از جمهوری اسلامی خواست شریک زندگی او، فریبا عادل‌خواه، را نیز آزاد کند.

در واکنش به این اقدامات، مورگان ارتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اظهار داشت که «فرانسه نتوانسته است به تعهدات خود طبق معاهده استرداد مشترک عمل کند و به اجرای عدالت آسیب رسانده است.»

او افزوده است: «تصمیم یکجانبه فرانسه برای آزادسازی جلال روح‌الله‌نژاد، تبعه ایرانی، بسیار مایه تاًسف است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به جلال روح‌الله‌نژاد گفته است که «از سوی آمریکا چندین اتهام مهم در رابطه با صادرات غیرقانونی تجهیزات دارای کاربرد نظامی متوجه اوست که نقض تحریم‌های ایالات متحده هستند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا