جهان

رزمایش چین در واکنش به سفر مقام ارشد تایوان به آمریکا

چین بار دیگر دست به یک رزمایش بزرگ در سواحل تایوان زد. پکن می‌گوید نیروهای مسلح در حال آزمایش "قابلیت‌های رزمی واقعی" خود در هوا و دریا هستند. این مانور پی سفر معاون رئیس‌جمهور تایوان به آمریکا صورت می‌گیرد. Gunaz.tv

چین تمرینات نظامی خود را در اطراف تایوان آغاز کرده است. اداره نظامی مسئول این رزمایش با انتشار بیانیه‌ای کوتاه گفت: «این یک هشدار جدی برای جدایی‌طلبان تایوان است که با همراهی نیروهای خارجی تحریک می‌کنند

در این رزمایش گشت‌های مشترک آمادگی رزمی دریایی و هوایی در اطراف جزیره در حال انجام است. همچنین عملیات متمرکز بر موضوعاتی مانند هماهنگی کشتی‌ها و هواپیماها و کنترل حمله برای آزمایش “قابلیت‌های رزمی واقعی” نیروها برگزار می‌شود.

وزارت دفاع تایوان مانور نظامی چین در نزدیکی این جزیره را به شدت محکوم کرده است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آغاز مانورهای نظامی به صلح و ثبات در آبراهه تایوان کمک نمی‌کند.» گفته شده که نیروهای لازم برای واکنش به این اقدام چین اعزام خواهند شد و تایوان از توانایی، عزم و اطمینان برای تامین امنیت ملی خود برخوردار است.

رزمایش‌های چین پاسخ معمول و قابل انتظاری به سفر ویلیام لای، معاون رئیس‌جمهوری تایوان به آمریکا است. به طور رسمی اعلام شده که این یک توقف کوتاه در مسیر پرواز او به پاراگوئه است و به لای این فرصت را داده تا با مقامات آمریکایی ملاقات کند.

سفر تسای اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان به ایالات متحده در ماه آوریل سال جاری باعث تنش شد. چین در آن زمان نیز با مانورهای نظامی در اطراف تایوان به این سفر پاسخ داد.

انتخابات ریاست جمهوری تایوان در ژانویه ۲۰۲۴ برگزار می شود. لای می‌خواهد جانشین تسای شود. او در حال حاضر در اکثر نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

دویچه وله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا