جهانسیاست

اردوغان خطاب به کشورهای اروپایی: شما که عامل کشتار ۵۰میلیون نفرید ما را نصیحت نکنید

رحب طیب اردوغان خطاب به کشورهای اروپایی گفت به شما که از ما انتقاد می‌کنید می‌گویم که در آینه به خود و تاریختان نگاه کنید، شما که عامل کشتار ۵۰ میلیون نفرید ما را نصیحت نکنید.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه امروز (پنجشنبه) در سخنرانی خود گفت که ترکیه قصد تسلط بر خاک سوریه را ندارد و اراضی سوریه برای سوری هاخواهد ماند.

 

به نوشته خبرگزاری آناتولی، وی در سخنانی در کاخ ریاست‌جمهوری در آنکارا، گفت که تروریست ها در پی ایجاد کشور مستقل بوده و تهدید امنیت ملی ترکیه هستند.

اردوغان تاکید کرد: ترکیه در حال مبارزه با تروریسم در سطح جهانی است و این در حالی است که تمامی جهان علیه ترکیه جمع شده‌اند و البته ترکیه در مقابل آنها با «صلابت» ایستاده است.

وی خطاب به کشورهای غربی گفت: «به کسانی که از ما انتقاد می‌کنند می‌گویم که در آینه به خود و تاریخشان نگاه کنند؛ نمی‌توان در مقابل کسانی که در جنگ جهانی دوم بیش از ۵۰ میلیون نفر را کشته‌اند و در حال نصیحت کردن ما هستند؛ ساکت بود.»

وی در ادامه تصریح کرد: «تا زمانی که سران کشورها با تروریست‌ها مذاکره می‌کنند، نمی توان از مبارزه با تروریسم سخن گفت.»

رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر تاکید کرد که این کشور توانسته در مدت زمان کم ۳۶۵ هزار پناهنده سوری را به کشورشان بازگرداند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله «ارتش ملی سوریه» که همان «ارتش آزاد» است اشاره کرد و اظهار داشت: ترکیه از ارتش آزاد سوریه حمایت خواهد کرد، چرا که آنها «دوشادوش» ارتش ترکیه جنگیده‌اند.

رئیس‌جمهور ترکیه خاطرنشان کرد که در جریان عملیات «چشمه صلح»، ارتش ترکیه توانسته است بر ۴۲۲۰ کیلومتر مربع از منطقه امن مسلط شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا