جهان

پاسخ کره شمالی به توییت دونالد ترامپ؛ «چیزی برای از دست دادن نداریم»

«کیم یونگ چول» مذاکره‌کننده سابق کره شمالی در پرونده هسته‎ ای طی بیانیه ‎ای با اعلام این مطلب که «پیونگ یانگ تسلیم فشار آمریکا نمی‎شود»، تهدید کرد که کره شمالی چیزی برای از دست دادن ندارد.

کره شمالی در واکنش به اظهارات اخیر پرزیدنت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که پیونگ یانگ چیزی برای از دست دادن ندارد.

 

«کیم یونگ چول» مذاکره‌کننده سابق کره شمالی در اظهاراتی که طی ماههای اخیر کم سابقه بوده است همچنین دونالد ترامپ را «فردی بی ملاحظه و دمدمی مزاج» خواند.

گفتنی است که روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با انتشار پیامی در حساب توئيتر خود در واکنش به اظهارات «کیم سانگ» نماینده کره‌ شمالی در سازمان ملل متحد مبنی بر این که پیونگ یانگ مسئله خلع سلاح اتمی را از روی میز مذاکره حذف کرده است، اعلام کرده بود: «کیم جونگ اون خیلی باهوش است و چیزهای زیادی هم برای از دست دادن دارد، اگر واقعا رفتار خصمانه ای انجام دهد، همه چیز را از دست خواهد داد».
پرزیدنت ترامپ در ادامه افزوده بود: «کیم جونگ اون توافق‌نامه قدرتمندی را در مورد خلع تسلیحات هسته ای در سنگاپور با من امضا کرد.»

آقای ترامپ با اشاره به اینکه رهبر کره شمالی نمی خواهد روابط ویژه خود با رئیس جمهور ایالات متحده را بی اعتبار کند و یا در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال آینده آمریکا دخالت کند، بیان داشته بود: «کره شمالی تحت رهبری کیم جونگ اون دارای پتانسیل اقتصادی فوق العاده ای است اما باید همانطور که وعده داده خلع سلاح اتمی صورت گیرد. ناتو، چین ، روسیه ، ژاپن و تمام جهان در این مسئله متحد هستند.»

 

.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا