ایرانجهان

دادستانی رومانی: مرگ قاضی منصوری بر اثر برخورد با «سطح سخت» صورت گرفته

رسانه‌های رومانی به نقل دادستانی بخارست، نتایج اولیه کالبدشکافی غلامرضا منصوری را اعلام کردند که بر اساس آن او بر اثر جراحات ناشی از برخورد با «سطح سخت» فوت کرده‌است.

رسانه‌های رومانی امروز سه‌شنبه سوم تیر خبر می‌دهند که نتایج اولیه کالبد‌شکافی قاضی منصوری حکایت از این دارد که او در اثر اصابت با «سطح سخت» و جراهاتی به‌دلیل این برخورد فوت کرده است.

جسد غلامرضا منصوری، قاضی متواری متهم به فساد در تاریخ ۳۰ خرداد، بیرون هتل «دوک رومانا» محل اقامتش در بخارست رومانی در حالی که از پنجره به پایین پرت شده بود، پیدا شده بود.

دادستانی بخارست اعلام کرده بود که با جمع‌آوری شواهد، مدارک و فیلم دوربین‌های مدار بسته از محل وقوع حادثه تحقیقات در مورد این پرونده را آغاز کرده است.

امیرحسین نجف‌پورثانی، وکیل مدافع غلامرضا منصوری در گفت‌وگو با ایلنا گفته بود که موکلش «حرف‌های بسیاری برای گفتن» داشت و «این مسائلی است که ذهنمان را درگیر کرده و منتظریم به پشت پرده این ماجرا پی ببریم.»

آقای نجف‌پورثانی همچنین گفته بود که «با توجه به اینکه قاضی منصوری در هتل مستقر بوده، طبیعتا این هتل دوربین داشته و این جزئیات قابل پیگیری است؛ چون چیزی که ما و خانواده ایشان کاملا معتقدیم این است که وی آدمی نبود که قصد خودکشی داشته باشد.»

شمار زیادی از چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی نیز در مورد خودکشی بودن مرگ قاضی منصوری ابراز تردید کرده و او را با سعید امامی، جعبه سیاه قتل‌های زنجیره‌ای مقایسه کرده‌ بودند.

حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس جمهور ایران در توییتش با نام بردن از «داروی نظافت»، مرگ قاضی منصوری را با سعید امامی که گفته شد با داروی نظافت در زندان خودکشی کرده، مقایسه کرده است.

علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران و از سران سابق حزب مشارکت نیز در توییتی که در این باره منتشر کرده به‌صورت تلویحی گفته بود که قاضی منصوری به علت «اطلاعات زیادی» که داشت کشته شده است.

خبرگزاری ایسنا به نقل از عباس امیری‌فر، مسئول فرهنگی نهاد ریاست جمهوری دولت احمدی‌نژاد خبری منتشر کرده بود که می‌گفت رد پای قاضی منصوری در پرونده «دختران خیابان انقلاب» نیز بوده «که در برخی موارد منجر به صدور احکام حبس طولانی‌مدت شد.»

در این باره اعظم جنگروی که یکی از دختران خیابان انقلاب و معترضان به حجاب اجباری بود، در توییترش نوشت که «خودم رو آماده کرده بودم که تو دادگاه شهادت بدم تو چشمانش نگاه کنم و تمام شکنجه و آزاری که ازش دیده بودم رو تو دادگاه بگم. با تمام وجودم دلم می‌خواست که محاکمه بشه.»

خانم جنگروی در مصاحبه‌ای که با رادیو فردا داشته گفته بود که قاضی منصوری زندگی مرا نابود کرد.

قاضی غلامرضا منصوری روز شنبه، ۲۴ خرداد در رومانی دستگیر و تحویل «پلیس اینترپل» شده بود.

مقام‌های قضایی ایران از دولت رومانی خواستار استرداد او شده‌ بودند ولی دادگاهی در شهر بخارست، پایتخت این کشور با به تعویق انداختن تصمیم‌گیری درباره استرداد قاضی غلامرضا منصوری از ایران خواسته بود که تا تاریخ ۲۰ تیرماه مدارک خود را ارائه کند.

 غلامرضا منصوری مدتی بازپرس یکی از شعبه‌های دادسرای فرهنگ و رسانه بود.

به گفته رسول قهرمانی، نماینده دادستان پرونده فساد در حوزه ریاست قوه قضاییه، منصوری  رشوه ۵۰۰ هزار یورویی را از حسن نجفی، متهم ردیف دوم که او نیز از کشور گریخته، زمانی دریافت کرده که قاضی اجرایی لواسان بود.

نماینده دادستان همچنین گفت «نجفی در مورد ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اطراف لواسانات و همچنین با همراهی برخی از مدیران توانسته است زمین‌های ارزشمندی را وارد حوزه شهری کند که در نتیجه الحاق آن ساختمان‌ها و ویلا‌های چشم‌نواز با پول‌های نامشروع احداث می‌شود.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا