اجتماعیایران

به علت تعطیلی های ناشی از کورونا در مدارس، سال تحصیلی در ایران چند هفته دیگر افزایش می یابد

وزیر آموزش و پرورش حکومت ایران از افزودن ۴ تا ۶ هفته به سال تحصیلی آینده خبر داده و گفت: با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا و متناسب با عقب افتادگی دانش آموزان این بخشنامه صادر و در سال آینده عملی خواهد شد.

حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در ارتباط با دفن جانباختگان کرونا گفت: : دفن اجساد بیماران مبتلا به کرونا در قبرستان عمومی مانعی نداشته و نیازی به قبرستان اختصاصی نیست.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک نیز اعلام کرد: تاکنون ۱۷ نفر مددجو و چند نفر از پرستاران آسایشگاه خیریه کهریزک به کرونا مبتلا شده‌اند پذیرش و ملاقات تا اطلاع ثانوی ممنوع است

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حکومت نیز جزئیات محدودیت و ممنوعیت تردد وسایل نقلیه در نوروز ۹۹ را اعلام کرده  و گفت: با توجه به شیوع بیماری واگیر کرونا در سطح کشور و سرایت آن به اکثر استان ها و از طرفی همراهی هموطنان به توصیه های مسئولین وزارت بهداشت مبنی بر پرهیز از هرگونه سفر و تردد بین شهری و ماندن در منزل و در نتیجه عادی بودن شرایط ترافیکی محورها فعلا تا اطلاع ثانوی هیچ محدودیت و ممنوعیت ترافیکی در ایام نوروز ۹۹ به استثناء محمولات ترافیکی اجرا نمی‌ود.

جمعیت هلال احمر ایران نیز از اجرای غربالگری کرونا در خروجی ۱۳ استان خبر داده و گفت: از امروز (سه شنبه ) تمام مبادی خروجی ۱۳ استان شامل استان‌های تهران، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، مازندران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، همدان، البرز و لرستان مورد کنترل و پایش بیماری کرونا قرار می‌گیرند و از خروج شهروندانی که دارای علائم مشکوک باشند، جلوگیری می‌شود و این افراد به‌مدت ۱۴ روز به قرنطینه منتقل می‌شوند.

حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین نیز گفت: نقاهتگاه قزوین آماده پذیرش بیماران بهبود یافته کرونا شد. در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه دو نقاهتگاه‌ در قزوین و تاکستان راه‌اندازی و هر دو نیز تحویل جمعیت هلال‌احمر قزوین شده است، اظهار داشت: یک نقاهتگاه در محل نمایشگاه‌های دائمی استان برپا شده و از عصر امروز آماده پذیرش بیماران بهبود یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا