اقتصادایران

رئیس کل بانک مرکزی، بانک های ایران را متهم ساخت که با تخلف از دستور دولت، به مردم ستم کرده اند

مجموعه تصمیماتی در دولت و بانک مرکزی گرفته شد تا تسهیلاتی برای افرادی که کسب و کارشان از شیوع کرونا دچار مشکل شده اند، در نظر گرفته شود.

رییس کل بانک مرکزی حکومت  در ارتباط با پرداخت اقساط تسهیلاتی بانکی توسط مردم، بانکها از مردم  بر خلاف وعده دولت عمل نکنند و پول های برداشتی که از حساب مشتریان کسر کرده اند به آنان بر گردانند این تخلف است.

عبدالناصر همتی، افزود:  مجموعه تصمیماتی در دولت و بانک مرکزی گرفته شد تا تسهیلاتی برای افرادی که کسب و کارشان از شیوع کرونا دچار مشکل شده اند، در نظر گرفته شود. در مرحله اول تصمیم گرفته شد اقساط تسهیلات دریافتی کسب و کارهای تعیین شده، سه ماه عقب بیفتد.

همتی گفت:  برای تسهیلات قرض الحسنه نیز اعلام کردیم که تا سه ماه نیازی به پرداخت اقساط نیست. برخی از بانک ها از حساب های مشتریان  اقساط تسهیلات قرض الحسنه را برداشت کرده اند که خوب نیست؛ اگر برداشت شده باشد بانک ها موظف به بازگشت اقساط هستند و این تخلف است.

محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با انتقاد از اینکه رکورد ابتلا به کرونا در سایه بی اعتنایی مردم آذربایجان شرقی به توصیه‌ها شکسته شد، گفت: مردم توجه نمی کنند و به دولت اعتمادی ندارند . تاکنون بیش از ۴۸۷ مبتلا و ۳۹ فوتی، داشتیم که این آخرین آمار کرونا در استان آذربایجان شرقی است. وی افزود: از بین  ۱۷۰ نفر مشکوک به کرونا تاکنون نتیجه آزمایش ۷۸ نفر از آنها مثبت بوده است.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت  درباره آخرین وضعیت خراسان رضوی اعلام کرد:متاسفانه روند میزان بستری در شهر مشهد و استان خراسان رضوی رو به افزایش است و تعداد قابل توجه و اکثر مبتلایان منشا خارج استانی دارند. مردم از آمدن به مشهد خودداری کنند.

امیر علی سوادکوهی، رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران نیز اعلام کرد: ظرفیت آی‌سی‌یوها تقریبا کامل شده، آن‌قدرآی‌سی‌یوها پر شده‌اند که مجبور شده‌ایم بخش‌های پشتیبان درست کنیم تا مریض‌های دیگر را به آنجا بفرستیم.

هم چنین مشیرالحق عابدی، معاون استاندار خراسان جنوبی از مردم خواست که به جای حضور در خیابان‌ها خرید اینترنتی کنند.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: متاسفانه روند رشد ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی ادامه دارد و امروز نیز بیش از ۳۴ نفر به تعداد مبتلایان اضافه شد.

هم چنین پاسدار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی کرمان  از کنترل ورودی های این استان خبر داده و گفت: از امروز (سه شنبه ) تمامی مبادی ورودی ۱۵گانه استان کرمان کنترل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا