ایران

آمار مشارکت در انتخابات دور دوم مجلس در برخی از استانها تک رقمی است

بر اساس گزارشی که روزنامه ایران نوشته، آمار مشارکت در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در برخی از استانها تک رقمی است.

بر اساس این گزارش در میان حوزه‌های انتخابیه ده‌گانه که در آنها انتخابات دور دوم مجلس برگزار شده، بیشترین نرخ کاهش مشارکت نسبت به دور اول مربوط به حوزه زنجان است. جایی که مشارکت دور دوم حدود ۳۵ درصد نسبت به دور اول کاهش داشته و به ۵/۷ درصد سقوط کرده است.

همچنین، مشارکت در کرج ۲/۷ درصد، در کرمانشاه ۵/۳ درصد و در اهواز ۶/۳ درصد بود اعلام شده است.

طبق این گزارش درصد مشارکت در هیچ‌کدام از حوزه‌ها افزایش نداشته و هیچ‌کدام از افراد پیروز در دور دوم انتخابات موفق نشده‌اند که به مرز ۲۵ درصد رأی کل افراد حایز شرایط برای رأی دادن برسند.

در شش حوزه دیگر نیز که مشارکتی بالاتر از ۱۰ درصد داشتند، آمار رأی‌های مأخوذه به این ترتیب گزارش شده است: بندر ترکمن ۲۹/۶ درصد، لنجان ۱۲/۹ درصد، بیجار ۲۴/۵ درصد، سمیرم ۳۱/۸ درصد، اسلام‌آباد غرب ۴۰ درصد و در دهلران  ۴۲/۳ درصد.

این درحالیست که انتخابات دوره یازدهم مجلس ایران، بنا به اعلام رسمی با حضور ۴۲/۵ درصد واجدین شرایط رکورد کمترین میزان مشارکت مردم در ۴۱ سال گذشته را به نام خود ثبت کرد. مخالفان جمهوری اسلامی ولی میزان مشارکت واقعی را خیلی کمتر از میزان اعلام شده توسط وزارت کشور می‌دانند.

با وجود این، علی خامنه‌ای از این انتخابات با عنوان «درخشش مطلوب ملت ایران در امتحان بزرگ انتخابات» سخن گفته بود.

اکثریت چهره‌های مجلس یازدهم را اصولگرایان طرفدار آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی تشکیل می‌دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا