ایران

در پرونده «رشوه ۶۵ میلیاردی قالیباف» یک نماینده سابق بازداشت شد

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی اعلام کرد در رابطه با پرونده رشوه ۶۵ میلیاردی قالیباف «یک نماینده سابق مجلس بازداشت شده است.»

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضاء حکومت اسلامی ایران امروز سه‌شنبه ۲۱ مرداد از بازداشت «یک نماینده سابق مجلس» ایران در رابطه با «پرونده رشوه ۶۵ میلیاردی قالیباف» خبر داد.

مدارک مربوط به «رشوه ۶۵ میلیارد تومانی» که مربوط به دوره تصدی محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران می‌شود را مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس، اواخر تیر ماه امسال به قوه قضائیه تحویل داده است.

آقای میرسلیم پیشتر نیز به خبرگزاری برنا گفته بود: «طبق اسنادی که دارم نشان می‌دهد رایزنی‌هایی پشت پرده صورت گرفته که این تحقیق و تفحص [تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس دهم ]، انجام نشود و رد شود.»

آقای میرسلیم  اخیرا از رایج شدن «روش‌های ناپسند در جمهوری اسلامی» ابراز تاسف کرده و گفته بود «کار خرید آرای نمایندگان خیلی صریح در مجلس انجام می‌شود و برخی نمایندگان رای خود را حراج می‌کنند.»

وی فاش کرده بود: «برای پس گرفتن یک طرح تحقیق و تفحص ۶۵ میلیارد تومان فقط به یک رییس کمیسیون در مجلس پرداخت شده است.»

اخیرا محمود میرلوحی، یکی از اعضای شورای شهر تهران نیز اعلام کرد، پرونده املاک نجومی در رابطه با دوره ریاست محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران همچنان باز است و به «۲۰۰۰ مورد» رسید.

بر اساس گزارشی که روزنامه «اعتماد» در شماره روز یکشنبه ۱۲ مرداد خود چاپ کرده، آقای میرلوحی گفته بود پیروز حناچی، شهردار تهران، به‌زودی درباره ارتباطات پشت پرده مربوط به واگذاری ۴۱ ملک از مجموعه املاک نجومی صحبت خواهد کرد.

گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور و برخی رسانه‌ها در باره پرونده املاک نجومی که سال ۹۵ مطرح شد، نشان می‌داد که در دوران حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، املاک متعددی «به قیمت غیرواقعی» و «بسیار پایین» همراه با «۵۰ درصد» تخفیف و در اقساط‌ «۶۰ ماهه» به افراد مختلف واگذار شده است.

بر اساس گفته آقای میرلوحی پرونده املاک نجومی در قوه قضاییه «سر به نیست» شده است.

گفتنی است که محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، در سال‌های اخیر از مدعیان مبارزه با فساد بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا