ایرانجهانسیاست

آمریکا پیش‌نویسی تازه برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارائه داد

ایالات متحده در پیش‌نویس قطعنامه خود برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت تغییراتی ایجاد کرد و پیش‌نویس تازه به مراتب کوتاه‌تر از سند اولیه است.

به گزارش رویترز، براساس پیش‌نویس تازه، آمریکا خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران تا زمانی شده که شورای امنیت تصمیم دیگری اتخاذ کند.

پیش‌تر ایالات متحده خواستار  تمدید تحریم‌ها علیه ایران برای مدت نامعلوم بود.

سند تازه همچنین تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را «برای حفظ صلح و امنیت جهانی ضروری» خوانده است.

پیش از این بریتانیا، فرانسه و آلمان تلاش‌هاییدر جهت متقاعد کردن روسیه و چین برای موافقت با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران انجام داده‌اند که رویترز می‌گوید: «به‌نظر می‌رسد نتیجه‌ای نداشته است.»

به موجب توافق هسته‌ای موسوم به برجام، تحریم‌های تسلیحاتی بر علیه جمهوری اسلامی پس از ۱۳ سال در مهر ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

یک دیپلمات چینی به رویترز گفته که قطعنامه آمریکا شانسی برای تصویب در شورای امنیت ندارد. چرا که چین و روسیه دارای حق وتو هستند.

«کلی کرفت» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز با اشاره به حمایت ایران از تروریسم، به چین و روسیه در باره وتوی احتمالی قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران هشدار داده است.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز تاکید کرده که چه از این طریق و چه از طرق دیگر، مطمئنیم که تحریم تسلیحاتی ایران، تمدید خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا