جهان

مقام‌های آمریکایی: طبق برآورد اولیه، انفجار در مرز آمریکا و کانادا به تروریسم مرتبط نبود

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند در ارزیابی‌های اولیه از انفجار خودرویی در گذرگاه رنگین‌کمان در مرز آمریکا و کانادا در نزدیکی آبشار نیاگارا، نشانه‌ای از تهدید تروریستی مشاهده نشده است. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد دو نفر در خودرو کشته شده‌اند، اما هنوز انگیزه آنها مشخص نشده است.

متیو میراگلیا، مامور ویژه اف‌بی‌آی، چهارشنبه اول آذر در نشستی خبری اعلام کرد در ارزیابی اولیه هیچ نشانه‌ای از تهدید تروریستی در انفجار خودرویی در پل رنگین‌کمان در مرز آمریکا و کانادا دیده نشده و بررسی سوابق فرد مظنون ارتباطی با تروریسم را نشان نمی‌دهد.

ترینی راس، دادستان غرب نیویورک، نیز گفت تحقیقات اولیه نشان می‌دهد انفجار این خودرو به تروریسم مرتبط نبوده است، اما مقام‌ها در حال رصد کردن وضعیت هستند.

کتی هوکول، فرماندار نیویورک، نیز در کنفرانسی مطبوعاتی گفت در حال حاضر شواهدی مبنی بر تروریستی بودن این حادثه وجود ندارد.

در پی اعلام این اظهارنظرهای مقام‌های آمریکایی، فرودگاه بوفالو نیاگارا پروازهای بین‌المللی خود را که در پی این انفجار متوقف شده بودند، از سر گرفت.

پس از انفجار این خودرو در گذرگاه مرزی «پل رنگین کمان»، اف‌بی‌آی گروه ویژه تروریسم خود را برای بررسی این حادثه اعزام کرده بود.

پیش‌تر، منبعی که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت بازرسان احتمال وجود بمب را رد کرده‌اند، اما احتمال وجود تروریسم هنوز وجود دارد.

این منبع گفت: «این احتمال منتفی نیست زیرا واقعا نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است.»

این حادثه، که منجر به مرگ دو سرنشین خودرو و زخمی شدن یک نگهبان مرزی شده، هم‌زمان با تشدید نگرانی‌های امنیتی در سراسر جهان به دلیل، جنگ_اسرائیل,حماس و در اوج سفرهای مرتبط با تعطیلات در آستانه جشن شکرگزاری در آمریکا رخ داد.

چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا پس از یک جلسه توجیهی اف‌بی‌آی گفت گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد دو نفر در خودرو کشته شده‌اند، «اما هویت یا انگیزه آنها مشخص نشده است».

دو منبع آگاه به رویترز گفتند بررسی‌های اولیه اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده نشان می‌دهد بی‌احتیاطی راننده خودرو منجر به تصادف و آتش‌سوزی شده. با این حال، آنان نیز احتمال عمدی بودن حادثه را منتفی ندانستند، اما گفتند شواهد اولیه چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.

پیش‌تر، شبکه فاکس‌نیوز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که اف‌بی‌آی در حال بررسی این انفجار به عنوان «حمله تروریستی» است.

این گزارش حاکی از آن است که دو نفر از سرنشینان این خودرو جان باختند و یک مامور مرزبانی نیز مجروح شده است. پس از این انفجار، هر چهار گذرگاه مرزی بین‌المللی در غرب نیویورک به دلیل این حادثه بسته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا