ایرانجهانسیاست

آکسیوس: اطلاعات اسرائیل معتقد است که آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای باز خواهند گشت

ادعا شد که اطلاعات اسرائیل معتقد است که ایالات متحده به دلیل ادامه مذاکرات ایران در وین، به توافق هسته ای با ایران باز خواهد گشت.

سایت خبری آکسیوس مستقر در ایالات متحده به نقل از دو مقام اسرائیلی که در جلسه کابینه امنیتی اسرائیل درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران با آمریکا شرکت کرده بودند، گزارش داد ایالات متحده و ایران به بازگشت به توافق هسته ای نزدیک هستند.

براساس این گزارش، مقامات اطلاعاتی ارتش اسرائیل و برخی مقامات ارشد موساد به دولت اسرائیل گفته‌اند که انتظار می رود ایالات متحده و ایران به توافق هسته ای امضا شده در سال ۲۰۱۵ بازگردند.

اشاره شد که در نشست اطلاعاتی، مقامات اطلاعاتی اسرائیل اطلاعات لازم را ارایه کردند تا دولت بتواند برای پیامدهای احتمالی مذاکرات وین آماده شود.

یکی از مقامات اسرائیلی که نخواسته نامش فاش شود در این باره به آکسیوس گفت: “اینکه ایالات متحده و سایر کشورهای طرف در برجام ظرف چند هفته با ایران به توافق خواهند رسید، تعجب آور نخواهد بود.”

دولت اسرائیل، که از ابتدای روند نگرانی خود را از بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با ایران ابراز داشته است، از دولت جو بایدن می خواهد فشارها را بر تهران کاهش ندهد.

مذاکرات در مورد اجرای کامل توافق هسته ای ایران، معروف به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و بازگشت ایالات متحده به توافق، دو هفته است که در وین، پایتخت اتریش ادامه دارد.

دولت آمریكا اظهار داشته است كه در صورت بازگشت ایران به تعهدات توافق هسته ای، آمادگی بازگشت به توافق و لغو تحریم های مربوط به توافق را دارد. با این حال، دولت ایران خواستار لغو کلیه تحریم های اعمال شده علیه آن از سال ۲۰۱۷ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا