اقتصاد

استیون منوچین: تهران فعالیت‌های خصمانه خود را متوقف کند، تمام تحریم‌ها لغو می شوند

وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا با بیان اینکه حضور ما در منطقه تدافعی است، تصریح داشت: اگر ایران تحرکات خصمانه خود را متوقف کند تمام تحریم‌ها برداشته می شوند.

به گزارش «العربیه»، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا که برای شرکت در «کنفرانس دوحه» به قطر سفر کرده است، گفت: اگر ایران شروط لازم را بپذیرد و فعالیتهای خصمانه خود را متوقف کند، آمریکا تمام تحریم‌ها را بر می دارد.

 

 

وی در رابطه با حضور نیروهای آمریکایی در منطقه گفت: حضور ما در خاورمیانه دفاعی است.

 

منوچین همچنین تاکید کرد که حمله به پالایشگاه‌های نفتی عربستان سعودی، حمله به اقتصاد جهان بود.

 

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، با اشاره به اینکه هدف از سیاست فشار حداکثری علیه ایران «ممانعت از ارسال پول برای فعالیت‌های تروریستی» بود، گفت این سیاست جواب داده است.

 

وی در عین حال تأکید کرد که تحریم‌ها مانع از داد و ستد اقلام بشردوستانه نمی‌شود و واشینگتن در حال همکاری با سوئیس برای راه‌اندازی مجرایی برای این کار است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه بر حمایت این کشور از مردم ایران تاکید کرد و گفت: «ایران کشوری ثروتمند است و ما می‌خواهیم ببینیم که این ثروت صرف فراهم کردن زندگی بهتر برای مردم ایران می‌شود و نه صرف اقدامات تروریستی در سراسر منطقه.»

به گزارش «ایسنا»، برایان هوک، رئیس گروه اقدام علیه ایران نیز که به قطر سفر کرده است، در گفت وگویی در حاشیه سمینار دوحه، با اشاره به سخنان آقای منوچین بار دیگر تاکید کرد: اگر ایران فعالیت‌های خصمانه و تنش آفرین خود را متوقف کند ما آماده رفع تحریم‌ها و از سرگیری روابط دیپلماتیک با این کشور خواهیم بود.

وی تصریح داشت که تحریم رژیم ایران به منظور مجازات این کشور نیست بلکه برای تضمین امنیت ملی ما و امنیت منطقه است.

 

همچنین برای اساس گزارشهای منتشر شده، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز همزمان به منظور شرکت در «اجلاس فروم» به دوحه قطر سفر کرده است.

.

 

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا