آذربایجانایران

تماس تلفنی کوتاه یوروش مهرعلی بیگلو با خانواده

یوروش(آیت) مهرعلی بیگلو فعال حرکت ملی آذربایجان ساعت ۱۸:۰۰ امروز ۲۳ آبان ۱۴۰۲، تماس کوتاه [حدوداً یک دقیقه ای] با خانواده داشته است.

نزدیکان آقای مهرعلی بیگلو خبر داده‌اند، این فعال مدنی شناخته شده‌ی آذربایجانی در تماس کوتاه خویش، تنها امکان آن را داشته است که جویای حال خانواده و فرزندان خود بوده و اعلام کند که حالش خوب است و تلفن پس از حدود ۱ دقیقه قطع شده و خانواده ایشان نتوانسته اند اطلاعی از وضعیت ایشان به دست آورند.

همچنین خانواده آقای مهرعلی بیگلو در ساعات اداری امروز ۲۳ آبان، در مراجعه به شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز جویای حال ایشان و دلایل بازداشت‌شان شده اند که آقای موسوی قاضی شعبه اعلام کرده است یوروش مهرعلی بیگلی حداقل ۲ ماه مهمان ماست و شما مراجعه نکنید.

آقای مهرعلی بیگلو در فایل صوتی که دو روز قبل از بازداشت‌شان ضبط شده بود اعلام کرده بودند: «من در حال حاضر از نظر روحی،ذهنی و فیزیکی کاملا در سلامت هستم ودر صورت بازداشت مسئولیت هر گونه اتفاق برای اینجانب در دوران بازداشت به عهده حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است.» وی همچنین خطاب به فعالین ملی مدنی و ملت آذربایجان گفته بود: «بی تفاوت نباشیم و تا میتوانیم صدای رسای فعالین بازداشتی حرکت ملی آذربایجان باشیم».

یوروش مهرعلی بیگلو فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق، سه شنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.تا لحظه تنظیم خبر از دلایل بازداشت و عنوان اتهام احتمالی اطلاع دقیقی در دست نمی باشد.

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت حقوقی و سلامتی فعالین بازداشتی حرکت ملی آذربایجان طی هفته ها و ماه های اخیر در تبریز سبب افزایش نگرانی خانواده ها و افکار عمومی گردیده است.

۱۸ شهریور ماه سال جاری مرتضی نورمحمدی نادارلی در شهر صوفیان ، ۲۲ شهریور ماه آقایان داود شیری، علی بابایی، آراز ابراهیم‌نژاد، جواد سودبر، امیرحسین آقایی ، سیدمحمدرضا موحد، ۲۴ شهریور آقای مهرداد قادری ، ۱مهرماه حسین آزادی و ۹مهر ماه ابراهیم عوض‌زاده فعالین حرکت ملی آذربایجان با ضرب و شتم نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر تبریز منتقل شدند.

صابر حسین زاده یکشنبه ۲۳ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در شهرستان توفارقان (آذرشهر) آذربایجان‌شرقی بازداشت شد.

آقای ناصر رزمجو دیگر فعال آذربایجانی نیز ۲۹مهرماه توسط نیروهای امنیتی در اردبیل بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود.

یوروش مهرعلی بیگلو و حامد یگانه‌پور نیز روز سه‌شنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

فعالین بازداشتی از زمان بازداشت تاکنون از امکان دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده وتنها موفق به تماس تلفنی کوتاه مدت با خانواده شده اند.

افزایش فشارها علیه زندانیان سیاسی  آذربایجانی وفرافکنی و رفتار خارج از قانون ضابطین و مراجع قضایی، تمدید چندین باره قرار بازداشت و عدم پاسخگویی در مورد وضعیت بازداشتی ها در هنگام بازداشت، طی سالهای اخیر همواره نگرانی خانواده ها از وضعیت سلامتی بازداشتی ها را در پی داشته و گمانی زنیها مبنی بر احتمال دخالت نیروهای امنیتی در جریان پرونده ها را افزایش داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا