اقتصادجهانسیاست

سنای آمریكا لایحه منع واردات از توركستان شرقی به دلیل فشار علیه اویغورها را تصویب كرد

مجلس سنای آمریكا به اتفاق آرا لایحه ای را كه ممنوعیت واردات از منطقه سین کیانگ چین به دلیل فشار بر تورک‌های اویغور پیش‌بینی می‌کند، تصویب کرد.

برای اینکه این لایحه تبدیل به قانون شود، باید در مجلس نمایندگان تصویب شود و سپس توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امضا شود.

قانون فعلی، در صورت وجود مدارک مشخصی درباره کار اجباری، واردات را محدود می‌کرد.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه و جف مرکلی، سناتور دموکرات که لایحه را تهیه کرده اند، خواستار تصویب بدون تأخیر این لایحه توسط مجلس نمایندگان شدند.

روبیو در یک بیانیه کتبی گفت: “ما نمی توانیم چشم خود را بر روی جنایات علیه بشریت که در منطقه سین کیانگ انجام شده است ببندیم. ما نمی توانیم به شرکت ها اجازه دهیم از سوء استفاده مردم سود ببرند.”

مرکلی نیز گفت: “هیچ شرکت آمریکایی نباید از این سوء استفاده ها بهره مند شود. مصرف کنندگان آمریکایی نباید محصولات ساخته شده توسط کارگران برده را خریداری کنند.”

دولت آمریكا روز گذشته، با استناد به نقض حقوق بشر در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور چین هشدارهای خود را به شرکت های دارای زنجیره تأمین و ارتباطات سرمایه گذاری در مورد افزایش نقض حقوق بشر در منطقه افزایش داده بود.

در بیانیه ای که توسط وزارت خارجه ایالات متحده ارائه شد، با تأکید بر افزایش خطرات، با اشاره به نقض حقوق بشر توسط چین در منطقه، گفته شده است که حکومت چین با هدف قرار دادن اکثریت مسلمان اویغورها، قزاق ها، قرقیزها و سایر گروه های اقلیت اتنیکی و مذهبی در منطقه خودمختار اویغور تورکستان شرقی، حقوق آنها مانند کار اجباری تحت حمایت حکومت، نظارت، اقدامات اجباری کنترل جمعیت، جدایی کودکان از خانواده و بازداشت های جمعی به طور فاحش نقض کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا