ایران

ناو جنگی ایران شناور خودی را هدف قرار داد

بر اساس گزارشها دیروز حین انجام تمرین دریایی توسط شماری از شناورهای نیروی دریای ارتش ایران در دریای عمان ناو جنگی جماران یکی از شناورها را به اشتباه هدف قرار داد.

روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس از بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک این منطقه در تاریخ ۲۱ اردیبهشت در محدوده آب‌های بندر جاسک خبر داد.

در این بیانیه کوتاه آمده است که «بعدازظهر روز گذشته در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد که تا کنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

در این بیانیه بدون ارایه جزییات در مورد حادثه همچنین گفته شده که «ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.»

مهدی بختیاری، خبرنگار خبرگزاری فارس و تسنیم، می‌گوید «طبق آنچه گفته می‌شود گویا شلیک موشک کروز توسط ناو جماران بوده که اشتباها به یکی از شناورهای لجستیک (کنارک) برخورد کرده است.»

اخبار غیر رسمی در باره این حادثه از «غرق شدن» یا به‌شدت آسیب دیدن ناوچه کنارک و همچنین جان باختن شماری از پرسنل و نیروهای ارتش ایران خبر می دهد.

به گزارش تسنیم شناور «کُنارک» با شماره بدنه ۱۴۰۳، یکی از چند شناور کلاس «هندیجان» در نیروی دریایی است که وظیفه اصلی لجستیک و پشتیبانی را برعهده دارند.

شناورهای کلاس هندیجان، (ازجمله شناور سانحه دیده کنارک) دارای ۴۷ متر طول و ۸٫۵ متر عرض بوده و آبخور آنها نیز ۲٫۹ متر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا