آذربایجانایران

سروش اکبری با ۷ ترم ممنوع‌الورودی به دانشگاه، تعلیق و ممنوعیت های دیگر روبرو گردید

سروش اکبری اردبیلی، دانش‌آموخته‌ دکترای عمومی دامپزشکی دانشگاه اورمیه و دبیر سابق انجمن دانشجویان ایران اسلامی این دانشگاه، در مهرماه ۱۴۰۱ حین انجام تحقیقات علمی و در شرف دفاع از پایان‌نامه، چندین مرتبه از ورود به دانشگاه منع شد.

 آقای اکبری در آبان‌ماه ۱۴۰۱ نیز پس از توقیف کارت دانشجویی توسط رئیس حراست دانشگاه، بدون ابلاغ کتبی و به مدتی نامعلوم به دانشگاه ممنوع‌الورود شد. سپس با وجود گذراندن تمامی واحدهای درسی، دو‌ پرونده با عناوین اتهامی «افترا و نشر اکاذیب» و «ایجاد بلوا و آشوب» در کمیته‌ی انضباطی دانشگاه برای وی تشکیل گردید.

همچنین کمیته‌ی انضباطی دانشگاه برای پرونده‌‌ی اولی حکم «یک ترم محرومیت از تحصیل» صادر و پرونده‌ی دوم با پیشنهاد چهار ترم محرومیت از تحصیل به کمیته‌ی انضباطی مرکزی ارسال شد. پس از گذشت حدود ۱۰ ماه بلاتکلیفی و از دسترس خارج شدن تمامی سامانه‌های دانشگاهی وی، در مرداد‌ماه ۱۴۰۲ و پادرمیانی مدیران دانشکده دامپزشکی دانشگاه اورمیه، فقط اجازه دفاع از پایان‌نامه برای ایشان صادر شد.

ضمنا پس از دفاع از پایان‌نامه، در شهریورماه سال جاری و پس از دو ترم تعلیق و بلاتکلیفی، حکم «محرومیت از تحصیل، منع اعطای مدرک تحصیلی و گواهی گذراندن واحدهای درسی» به مدت چهار ترم، که توسط شورای انضباطی مرکزی تأیید شده بود، ابلاغ گردید. در مهرماه سال جاری نیز پاسخ اعتراض به حکم «یک ترم محرومیت از تحصیل» دانشگاه اورمیه برای پرونده‌ای دیگر، مجدداً بعد از دو ترم بلاتکلیفی و تعلیق، توسط شورای انضباطی مرکزی به دانشگاه ارسال و حکم مذکور تایید شد.

گفتنی است پس از ابلاغ شفاهی احکام نامبرده به وی، ممنوع‌الورودی او به دانشگاه توسط حراست تذکر و از ورود او به دانشگاه جلوگیری شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا