آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

انتقال سعدالله ساسانی به قرنطینه زندان تبریز؛ آزادی موقت احمد محمدپور و علی معالی از زندان اردبیل

سعدالله ساسانی فعال مدنی آذربایجانی، امروز سه شنبه ۱۵ مهرماه از بازداشتگاه اطلاعات به بند قرنطینه زندان تبریز منتقل و احمد محمدپور و علی معالی با تودیع قرار وثیقه از زندان مرکزی اردبیل موقتا و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

سعدالله ساسانی روز پنجشنبه ۱۰ مهر ماه همزمان با شروع راه‌پیمایی‌های حمایتی از قاراباغ توسط ماموران امنیتی اطلاعاتی در تبریز بازداشت گردیده بود.

به گفته نزدیکان آقای ساسانی، بازداشت این فعالین آذربایجانی همراه با ضرب و شتم شدید صورت گرفته است.

همچنین از اردبیل خبر می‌رسد، عصر امروز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه دو فعال آذربایجانی ساکن اردبیل احمد محمدپور باتودیع قرار وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی و علی معالی با تودیع وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی اردبیل آزاد شدند.

بر اساس گزارشات رسیده، این دو فعال آذربایجانی با سه اتهام: “تبانی علیه امنیت ملی کشور”، “تبلیغ علیه نظام” و “اخلال در نظم عمومی” در شعبه ۱۰ بازپرسی دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی بابک نونهال تفهیم اتهام شده بودند.

احمد محمدپور و علی معالی فعالین مدنی آذربایجانی طی فراخوانی که روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه در حمایت از عملیات آزاد سازی «قاراباغ» و حمایت از ارتش جمهوری آذربایجان انجام شده بود همراه با ضرب شتم شدید بازداشت شده بودند.

همچنین، «رامین داننده»، دیگر فعال بازداشت شده ساکن اردبیل نیز در زندان مرکزی اردبیل در بند سلامت در بی‌خبری و بلاتکلیفی بسر میبرد.

از سوی دیگر، بر اساس گزارشات واصله «علی خیرجو» و «میثم جولانی» دو فعال مدنی آذربایجانی در اردبیل که با یورش ماموران امنیتی به منزلشان همراه با ضرب و جرح شدید اعضای خانواده دستگیر شده بودند از زندان مرکزی اردبیل به اداره کل اطلاعات استان اردبیل انتقال داده شده اند.

این دو فعال آذربایجانی تاکنون هیچگونه تماسی با خانواده خود نداشته اند.

گفتنی است سازمان عفو بین الملل ضمن ابراز نگرانی از بازداشت گسترده فعالین در شهرهای مختلف آذربایجان آزادی فوری و بی قید و شرط آنها را خواستار شده است.

خاطر نشان سازیم در پی تجمعی در اردبیل که روز سه شنبه ۸ مهرماه در پارک جیرال در حمایت از عملیات آزاد سازی«قاراباغ» انجام شده بود بیش از ۳۰ تن از فعالین مدنی آذربایجانی بازداشت شده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا