ایرانجهانسیاست

مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا: مانور هسته‌ای ایران بخاطر مرگ قریب‌الوقوع خامنه‌ای است

مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه ۲۴ فروردین به جروزالم‌پست گفت، مانور هسته‌ای ایران بخاطر مرگ قریب‌الوقوع خامنه‌ای است.

ژنرال مک مستر، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ روز سه شنبه ۲۴ فروردین به جروزالم‌پست گفت مانورهای ایران در مذاکرات هسته ای با ایالات متحده و قدرت های جهانی تحت تأثیر این انتظار قرار دارد که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر حکومت اسلامی در ایران، به زودی فوت خواهد کرد.

مک مستر با اشاره به ذهنیت ایرانیان در مورد دور فعلی مذاکرات هسته ای، گفت که ساختارهای تعیین کننده در جمهوری اسلامی متمرکز بر دوره پس از انتخابات و حتی دوران پس از مرگ خامنه ای هستند.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا تصریح کرد كه تهران تا قبل از انتخابات خرداد ۱۴۰۰ هیچ اقدام مهمی برای دستیابی به توافق هسته‌ای انجام نخواهد داد اما به هر حال ممکن است در مقطعی توافقی انجام نشود.

ژنرال مک مستر گفت: «نیروهای اصولگرا معتقدند که هرکسی که ریاست جمهوری را کنترل کند، در جنگ بر سر جانشینی خامنه ای، پس از مرگ او دست برتر را خواهد داشت.»

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در حالی مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی را با انتظارات «مرگ قریب‌الوقوع خامنه‌ای» ربط داده که رهبر ایران ظاهرا در وضع جسمانی خوبی به‌سر می‌برد.

با این حال عبدالرضا داوری، یکی از مشاوران سابق محمود احمدی‌نژاد، در روزهای اخیر به نقل از او  گفته بود که با مرگ آیت‌الله خامنه‌ای، نظام جمهوری اسلامی ایران فرو خواهد پاشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا